تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر : 7564

درخواست اشتیه از سازمان ملل برای آرشیو جنایات شهرک نشینان و اعزام تیم‌های نظارتی به فلسطین

درخواست اشتیه از سازمان ملل برای آرشیو جنایات شهرک نشینان و اعزام تیم‌های نظارتی به فلسطین

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی هفتگی خود در مقر کابینه در شهر رام الله واقع در مرکز کرانه باختری خاطرنشان کرد: تروریسم و ایجاد ترس و وحشت توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی، صاحبان اراضی فلسطینی و کشاورزی را نمی‌ترساند و این شهرک‌نشینان ابزار استعمارگری

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی هفتگی خود در مقر کابینه در شهر رام الله واقع در مرکز کرانه باختری خاطرنشان کرد: تروریسم و ایجاد ترس و وحشت توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی، صاحبان اراضی فلسطینی و کشاورزی را نمی‌ترساند و این شهرک‌نشینان ابزار استعمارگری در اراضی ما هستند.

وی در ادامه افزود: من از سازمان ملل می‌خواهم به منظور محاکمه شهرک‌نشینان به خاطر اقدامات تروریستی و غیرقانونی‌شان پایگاه اطلاعات(از سوابق عملکرد شهرک نشینان) تأسیس کند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصریح کرد، ایجاد رعب و وحشت در میان کشاورزان و شکستن درختان زیتون، آنها را از به دست آوردن سرزمینشان باز نخواهد داشت.

وی همچنین گفت که قصد دارد به همراه تعدادی از وزرای دولت خود در چیدن زیتون در اراضی استان «سلفیت» مشارکت کند.

در دوره اخیر تجاوزات شهرک‌نشینان اسرائیلی به مزارع و اراضی فلسطینیان به ویژه در مناطق اطراف شهرک‌ها همزمان با آغاز فصل زیتون چینی افزایش یافته است.

اشتیه از سازمان ملل خواست تیم‌های نظارتی را برای آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد تشکیل دهد.

وی در ادامه پافشاری آمریکا برای بازگشایی کنسولگری خود در قدس را ستود و تأیید کرد که قدس یک سرزمین اشغالی است و  بازگشایی کنسولگری ، همانطور که وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده، مهم است. 

در همین راستا، اشتیه شهرک‌سازی در کرانه باختری را محکوم کرده و طرح جدید ساخت و ساز در مسیر واقع در بین رام‌الله و نابلس در نزدیکی پاسگاه نظامی «زعتره» واقع در جنوب نابلس را گام دیگری برای الحاق اراضی فلسطینی و نقض قوانین بین‌المللی دانست.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.