تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر : 1362

درخواست آمریکا از سازمان ملل برای اعمال فشار بر میانمار به منظور بازگشت به دموکراسی

درخواست آمریکا از سازمان ملل برای اعمال فشار بر میانمار به منظور بازگشت به دموکراسی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جفری دلورانتیس، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت، میانمار “در شوک جهش در موارد ابتلا به کووید-۱۹ به سر میبرد” و در نتیجه مستقیم “شکستهای مدیریتی و بی رحمی ارتش از زمان کودتای شش ماه قبلش” با یک “فاجعه رو به تشدید سلامتی” مواجه است. او

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جفری دلورانتیس، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت، میانمار “در شوک جهش در موارد ابتلا به کووید-۱۹ به سر میبرد” و در نتیجه مستقیم “شکستهای مدیریتی و بی رحمی ارتش از زمان کودتای شش ماه قبلش” با یک “فاجعه رو به تشدید سلامتی” مواجه است.

او اظهار کرد: خشونتها و سرکوبگری نظامی که پیرو آن رخ داد همچنین باعث آواره شدن صدها هزار نفر شد و بالغ بر ۲.۸ میلیون نفر دیگر ممکن است با کمبود غذا مواجه شوند.

دو روز قبل نیز تام اندروز، بازرس ویژه حقوق بشری سازمان ملل برای میانمار تقاضا کرد که شورای امنیت و ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل خواستار یک “آتش بس اضطراری کووید” با توجه به انفجار در موارد ابتلای به کروناویروس و مرگ در اثر آن شوند.

دلورانتیس به یک نشست غیررسمی شورا گفت که ارتش میانمار گفته، قصد پایبندی به تعهداتی که در ماه آوریل در یک اجلاس سازمان آ.سه.آن متقبل شد را ندارد. میانمار یکی از ۱۰ عضو این گروه منطقه‌ای است.

دلورانتیس از اعضای شورا پرسید: پس بنا براین ما منتظر چه چیزی هستیم؟ این شورا در مسئولیت مشترک ما در قبال حراست از صلح و امنیت بین‌المللی در حال شکست خوردن است. و این شورا همچنین دارد در حق مردم برمه کوتاهی می‌کند. ما باید تلاش بیشتری کنیم و الان باید بیشتر کار کنیم.

همچنین لوئیس شاربونو، مدیر سازمان ملل در دیده‌بان حقوق بشر از شورای امنیت به سبب عدم شروع مذاکرات در خصوص قطعنامه‌ای برای بحران میانمار انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: مجمع عمومی سازمان ملل پیشتر خواستار تحریم تسلیحاتی علیه میانمار شد. شورای امنیت باید فورا پیگیری کرده و یک تحریم تسلیحاتی جهانی علیه میانمار و تحریمهای هدفمند علیه رهبران ارتش و شرکتهای وابسته به آن و ممنوعیت رسیدن درآمدهای گازی به خونتا اعمال کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.