تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر : 29519

دختری که بار دوچرخه‌سواری را به دوش می‌کشد

دختری که بار دوچرخه‌سواری را به دوش می‌کشد

به گزارش ایسنا، در شرایطی که برنامه‌های تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری تعطیل است، یک دختر رکابزن این شانس را داشت با لژیونر شدن، منتظر برنامه‌های فدراسیون نباشند.   فرانک پرتوآذر که در رشته کوهستان فعالیت می‌کند، بیش از بقیه ورزشکاران فعال است و به تازگی چند مسابقه در آفریقای جنوبی را به پایان رساند که نتایج خوبی

به گزارش ایسنا، در شرایطی که برنامه‌های تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری تعطیل است، یک دختر رکابزن این شانس را داشت با لژیونر شدن، منتظر برنامه‌های فدراسیون نباشند.  
فرانک پرتوآذر که در رشته کوهستان فعالیت می‌کند، بیش از بقیه ورزشکاران فعال است و به تازگی چند مسابقه در آفریقای جنوبی را به پایان رساند که نتایج خوبی گرفت و توانست جزو ۱۰ نفر اول شود.
بیشتر بخوانید

عملکرد خوب دختر رکابزن ایران در دو مسابقه آفریقای‌جنوبی

نکته مهم این است، در حالی که تیم ملی کوهستان در تعطیلی به سر می‌برد، او منتظر فدراسیون نمانده و از مدت‌ها قبل برای آماده‌سازی خود برنامه ریزی کرده است.
پرتوآذر چند سالی با هزینه خود در مسابقات خارجی شرکت می‌کرد و همین حضور مداوم باعث شد که اسپانسر پیدا کند و حتی عضو یک تیم سوییسی شد و این تیم کمک حال پرتوآذر در این مسیر شده است.
قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک
این رکابزن دو هدف را دنبال می کند؛ یکی کسب مدال در بازی‌های آسیا و دیگری کسب سهمیه المپیک پاریس است.
پرتوآذر قطعا کار سختی به ویژه برای کسب سهمیه المپیک دارد اما بدون اینکه منتظر اعلام برنامه‌ تیم ملی باشد، از این کشور به آن کشور می‌رود تا بتواند برای رسیدن به هدفش  آماده باشد.

تعداد سهمیه‌ای که در رشته کوهستان برای المپیک پاریس توزیع می شود ۳۴ سهمیه در بخش زنان است.
پرتوآذر چطور به المپیک پاریس می‌رسد؟
۲۷ سهمیه از طریق رنکینگ المپیک توزیع می‌شود؛ به این صورت که کشورهای اول تا هشتم رنکینگ هر کدام دو سهمیه و کشورهای نهم تا نوزدهم رنکینگ هر کدام یک سهمیه دریافت می کنند.
تیم ایران در حال حاضر چهلم رنکینگ المپیک است و لزوم ارتقا رنکینگ هم فعال بودن رکابزنان دیگر است تا با مجموع امتیازاتی که رکابزنان می‌گیرند، جایگاه ایران ارتقا پیدا کند. در حال حاضر عملا دیگر رکابزنان دختر کوهستان، خانه‌نشین هستند. بنابراین پرتوآذر یک تنه برای ایران امتیاز می‌گیرد و از ۴۴۰ امتیازی که ایران به دست آورده، 280  امتیار را پرتوآذر گرفته است.
سه سهمیه المپیک از طریق قهرمانی قاره آسیا، آفریقا و آمریکا در سال ۲۰۲۳ توزیع می‌شود که دوچرخه‌سوار قهرمان هر قاره، به طور مستقیم سهمیه المپیک را می‌گیرد و پرتوآذر باید با اول شدن در قهرمانی آسیا ۲۰۲۳، سهمیه این قاره را تصاحب کند.
البته او رقیبان زیادی در آسیا دارد اما با توجه به حضور مداوم در قهرمانی جهان، کاپ‌های جهانی و دیگر مسابقات، این امیدواری وجود دارد در قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ بتواند تاریخ‌سازی کند و با گرفتن مدال طلا به سهمیه المپیک هم برسد. پرتوآذر در حال حاضر دو مدال برنز انفرادی قهرمانی آسیا را کسب کرده است.
یک راه دیگر برای کسب سهمیه المپیک از طریق قهرمانی جهان ۲۰۲۳  است که به دو نفر اول بزرگسالان و دو نفر اول رده زیر ۲۳ سال سهمیه المپیک اعطا می‌شود.

پرتوآذر در دوره گذشته هم برای کسب سهمیه المپیک توکیو تلاش کرد که موفق به تصاحب آن نشد اما اکنون به دنبال دستیابی به سهمیه برای المپیک پاریس است.
پرتوآذر در انتظار اولین مدال آسیایی
 از طرفی او در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ شانس کسب مدال بود اما به دلیل پاره شدن زنیجره دوچرخه خود، کسب مدال را از دست داد و در تلاش است برای بازی‌های آسیایی هانگژو بتواند تاریخ‌سازی داشته باشد و اولین مدال دوچرخه‌سواری زنان ایران در بازی های آسیایی بگیرد.
شاید بتوان گفت که او شانس آورد که در این مسیر حمایت تیم سوییسی خود را دارد تا بتواند در مسابقات بیشتری شرکت کند چراکه که از حمایت داخلی ناامیده شده است و حتی در این مورد به ایسنا گفت: حمایت‌ها در حد وعده مانده است. فکر نمی‌کنم حمایت کردن سه، چهار ماه مانده به بازی‌های آسیایی یا مسابقات انتخابی المپیک بتواند اتفاق خاصی را رقم بزند. باید از الان این حمایت‌ها انجام شود و با برنامه‌ریزی جلو برویم چون دوچرخه‌سواری رشته‌ای نیست که یک شبه به نتیجه برسیم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.