تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
کد خبر : 3897

دبیر: بودجه یکسان به همه عادلانه نیست/ کشتی سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد

دبیر: بودجه یکسان به همه عادلانه نیست/ کشتی سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد

ه گزارش ایسنا، علیرضا دبیر در صحبت‌های کوتاه خود، در جریان نشست خبری سرمربیان تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی، گفت: کمپ کشتی را با ۴ مدال‌آور المپیک تا چند روز آینده افتتاح می کنیم و مسوولان هم اگر دوست داشتند می‌توانند بیایند. اگر هر مسوولی که واکسن زده باشد می‌تواند به مراسم افتتاحیه بیاید. رییس

ه گزارش ایسنا، علیرضا دبیر در صحبت‌های کوتاه خود، در جریان نشست خبری سرمربیان تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی، گفت: کمپ کشتی را با ۴ مدال‌آور المپیک تا چند روز آینده افتتاح می کنیم و مسوولان هم اگر دوست داشتند می‌توانند بیایند. اگر هر مسوولی که واکسن زده باشد می‌تواند به مراسم افتتاحیه بیاید.

رییس فدراسیون کشتی، افزود: اگر قرار است در المپیک ۲۰۲۴ اتفاقی بیفتد الان وقت حمایت است. دو تیم جوان به تورنمنت‌های صربستان و بلاروس اعزام می‌شوند. اگر قرار است ببازند تا در میدان‌های بزرگ باخت ندهند. الان وقت حمایت است نه این‌که یک سال مانده به المپیک بگوییم چه می‌خواهید. 

او خاطرنشان کرد: از ۳ یا ۴ سال قبل باید برای المپیک حمایت شویم. اتحادیه جهانی گفته موافق اعزام دو نفر تیم نوجوانان به تورنمنت بزرگسالان نیست. ماشاالله پسر فردین معصومی ۱۳۰ کیلو است و ژن استثنایی دارد. در حال رایزنی هستیم تا مشکل حل شود.

دبیر خاطرنشان کرد: ما برای اعزام دو تیم به جهانی جوانان نزدیک ۵ میلیارد خرج کردیم. همه باید کمک کنیم کشتی بالا بیاید. چه با دبیر یا بدون من باید کمک کنیم بودجه کشتی بالا برود. کشتی مثل فوتبال و بقیه رشته ها درآمدزا نیست اما کار را در المپیک در می‌آورد. مسوولان ما در سالن کشتی سینه‌های‌شان را ستبر می کنند. ما ۲ سال وقت داریم سهمیه المپیک پاریس را بگیریم و واقعا وقت کمی داریم. دولت و حکومت بداند هزینه در کشتی سرمایه‌گذاری است. کمک کنید آنچه در جایگاه بچه‌های کشتی است انجام شود.

وی در ادامه با دفاع از عملکرد بنا در انتخابی تیم ملی، گفت: تا روزی که در فدراسیون هستم به برگزاری یک انتخابی اعتقاد ندارم. انتخابی باید در چارچوب چرخه باشد. عملکرد کشتی‌گیر باید ۵ یا ۶ ماه بررسی شود. خیلی از کشتی گیران در زمان ما با یک انتخابی در خرداد ضربه خوردند. مثلا طرف در شهریور ۹۰ قهرمان جهان شده، بعد او را رها کردیم و بعد ۹ ماه گفتند بیا در خرداد انتخابی بگیر. می‌گویند آقای بنا مشورت پذیر نیست. بحث‌های او با سوریان یا من را قبل المپیک باید می‌دیدید. هم او و هم پژمان وقت می‌گذارند و از آن‌ها ممنونم. مطمئنا کسی که برای تیمش وقت می‌گذارد موفق هم می‌شود.

دبیر افزود: ۱۶۶ میلیارد بودجه کمیته المپیک بوده است. بودجه کشتی هم ۴ میلیارد بود که ۲ میلیارد هم به آن اضافه شد. در حال حاضر دو میلیارد از کمیته المپیک طلبکاریم. بودجه ما واقعا کم است. وزارت ورزش هم ۴۰ درصد بودجه ما را داده است. با ۱۵۰ میلیارد تومان در سال می‌توانیم کشتی را بچرخانیم که آن هم فقط مربوط به اعزام‌هاست.

رییس فدراسیون کشتی ادامه داد: هیات‌های ما خودشان را می‌چرخانند و ما نمی‌توانیم کمک کنیم. شیراز یا مازندران که مدال‌های جهانی و المپیک می گیرند آیا باید ۲۰۰ میلیون بودجه‌شان باشد؟ باید بر اساس عدالت بودجه بدهیم وگرنه این‌که بودجه همه یکی باشد کمونیستی است. نباید به همه به یک اندازه یارانه بدهیم، بلکه یک سری باید ۱۰۰ هزار تومان و برخی دیگر که نیاز بیش‌تری دارند باید دو میلیون تومان بگیرند. 
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.