تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۶
کد خبر : 20853

داور سابق بوندسلیگا: یک کت و شلوار داده‌اید، شاخ غول که نشکسته‌اید/ تاج بهترین گزینه است

داور سابق بوندسلیگا: یک کت و شلوار داده‌اید، شاخ غول که نشکسته‌اید/ تاج بهترین گزینه است

نوید مظفری، کارشناس داوری و داور بین‌المللی فوتبال ایران که سابقه قضاوت در بوندسلیگا آلمان را نیز در کارنامه خود دارد، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برگزاری سمینار دانش‌افزایی داوران و مردود شدن تعدادی از داوران مطرح لیگ برتری در این تست‌ها اظهار کرد: من هر هفته کارشناسی داوری می‌کنم و بیشترین انتقادات را

نوید مظفری، کارشناس داوری و داور بین‌المللی فوتبال ایران که سابقه قضاوت در بوندسلیگا آلمان را نیز در کارنامه خود دارد، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برگزاری سمینار دانش‌افزایی داوران و مردود شدن تعدادی از داوران مطرح لیگ برتری در این تست‌ها اظهار کرد: من هر هفته کارشناسی داوری می‌کنم و بیشترین انتقادات را نسبت به داوران خودم دارم اما این که شما هیچ امکاناتی نمی‌دهید و از آن‌ها انتظارات بالایی دارید، کار درستی نیست و این توقعات بیجا است.

وی ادامه داد: کدام تیم بدنساز و مربی آمادگی جسمانی ندارد؟ تازه امسال بسیاری از مربیان خارجی استفاده کرده‌اند. کدام یک از تیم‌ها بدنساز و سالن بدنسازی ندارند؟ کدام یک از تیم‌ها پزشک ندارند؟ کدام یک زمین تمرین ندارند؟ وقتی چنین تیم‌هایی که همه امکانات را دارند و میلیاردی هم به بازیکنان خود پول می‌دهند، باید داورانی را برای قضاوت این تیم‌ها بگذارید که همه این امکانات را هم به آن‌ها بدید. داوران ما فضا برای تمرین ندارند و اگر آشنا نداشته باشند، دربان ورزشگاه به آن ها اجازه ورود برای تمرین را نمی‌دهد. بسیاری در پارک تمرین ‌می‌کند که این برای ما افت دارد.

مظفری افزود: شما امکانات را بدهید و سخت‌ترین چیزها را بخواهید. امکانات بدهید و فصلی ۴ بار سخت‌ترین تست‌ها را بگیرید. وقتی امکاناتی ندادید، از داور بنده خدا چه انتظاری دارید؟ فکر می‌کنید با یک دست کت و شلوار دادن شاخ غول شکسته‌اید؟ طبق آیین‌نامه پولی که از اسپانسر داوران می‌گیرید را باید خرج داوری کنید یعنی برایشان پزشک، مربی بدنساز و مربی آمادگی جسمانی بگیرید، محل تمرین فراهم کنید و بگذارید رد باشگاه‌های زیر نظر فدراسیون تمرین کنند. این که پول اسپانسر داوری خرج مسائل دیگر می‌شود، خلاف قانون است. این‌ها ابتدایی‌ترین کارهایی است که یک رییس کمیته داوران، مسئول دپارتمان داوری یا حتی رییس فدراسیون باید انجام دهد. پیش پا افتاده‌ترین چیزها را هم به آن‌ها نمی‌دهیم و انتظارهای باورنکردنی داریم.

او درباره انتخابات فدراسیون و رقابت احتمالی عزیزالله محمدی، مهدی تاج و میرشاد ماجدی برای میز و صندلی طبقه پنجم فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در صلاحیت من کارشناس داوری نیست که در این خصوص صحبت کنم اما امیدوارم هر کسی انتخاب می‌شود مثل فدراسیون‌های قبلی نباشد و آیین‌نامه‌های فیفا را درست اجرا کند. به هر حال فیفا همه شرایط را بررسی می‌کند وآیین‌نامه را طوری می‌نویسد که برای اکثر کشورها مشکلی پیش نیاید. اگر طبق آیین‌نامه فیفا و رییس کمیته داوران و مسئول دپارتمان را انتخاب کند و هر کدام از آن‌ها هم وظایف خود را درست انجام دهند، قطعا داوری پیشرفت خواهد کرد.

این کارشناس داوری در پایان درباره این که کدامیک از ۳ گزینه اصلح‌تر است، عنوان کرد: ماجدی در این چند وقت آن قدری درگیر مسائل دیگر بوده که وقت نکرده به داوری برسد. عزیز محمدی هم در دوره‌ای که سازمان لیگ بود، نظر مثبتی به داوری داشت اما در بین این ۳ گزینه من فکر می‌کنم تاج بهترین انتخاب است. نظر من قطعا از روی این است که کدام یک به داوری بشتر اهمیت می‌دهند و در دوره‌ای که تاج حضور داشت و حتی دوره‌ای خودش رییس کمیته داوران بود، اتفاقات خیلی خوبی برای داوری کشور رخ داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.