تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۴۱
کد خبر : 9273

داستان تیمی که “امید” خود را از دست نداد

داستان تیمی که “امید” خود را از دست نداد

به گزارش ایسنا، این داستان تیمی است که برخلاف همه پیش بینی‌ها عمل کرد و هیچوقت امید خود را از دست نداد؛  حتی در آخرین ثانیه‌ها. حالا دقیقا یک سال تا شروع جام جهانی قطر باقی مانده است و بد نیست خاطرات آن تیمی را مرور کنیم که تا ثانیه آخر شانس صعود داشت و

به گزارش ایسنا، این داستان تیمی است که برخلاف همه پیش بینی‌ها عمل کرد و هیچوقت امید خود را از دست نداد؛  حتی در آخرین ثانیه‌ها. حالا دقیقا یک سال تا شروع جام جهانی قطر باقی مانده است و بد نیست خاطرات آن تیمی را مرور کنیم که تا ثانیه آخر شانس صعود داشت و تیمی بود که عملکرد سربلندی در گروه مرگ داشت و باعث شد مردم از بازی‌های تیم ملی لذت ببرند.

قرعه مرگ

آذر ۹۶ قرعه کشی جام جهانی برگزار شد و تیم ملی ایران در سخت‌ترین گروه جام جهانی قرار گرفت. قرار گرفتن در کنار اسپانیا قهرمان جام جهانی در ۲۰۱۰ و پرتغال قهرمان یورو ۲۰۱۶ و مراکش بهترین تیم قاره آفریقا شوک بزرگی به اهالی فوتبال بود و از همان زمان خیلی‌ها شانس بسیار کمی برای ایران در جام جهانی لحاظ کردند.

داستان تیمی که "امید" خود را از دست نداد

تحریم ها

تحریم‌ها ضربه بزرگ دیگری برای تیم ملی بود. خیلی از تیم‌های بزرگ از انجام بازی با تیم ملی ایران خودداری کردند و مشکل بزرگ این بود که کمپانی “نایکی” به دلیل تحریم‌های آمریکا از تامین کفش برای بازیکنان ایران قبل از دیدار با مراکش امتناع کرد.

اولین برد

داستان تیمی که "امید" خود را از دست نداد

بیست سال بعد از اولین برد ایران در جام جهانی برابر آمریکا، این بار ملی پوشان دست به کار بزرگی زدند و توانستند مراکش را با گل ثانیه‌های پایانی شکست دهند. پیروزی در اولین گام حسابی به همه چسبید و باعث شد خیلی از مردم به خیابان‌ها بریزند و این برد را جشن بگیرند.

شکست حق مان نبود

داستان تیمی که "امید" خود را از دست نداد

برابر اسپانیا تک گل دیگو کاستا پیروزی اسپانیا را رقم زد ولی در این دیدار تیم ملی نمایش خوبی داشت. فرصت‌های گلزنی انصاری فرد و طارمی با خوش شانسی دخئا و اسپانیا تبدیل به گل نشد. همچنین سعید عزت اللهی توانست دروازه اسپانیا را باز کند و خیلی‌ها نیز به جشن گرفتن گل تساوی پرداختند ولی داور این گل را مردود اعلام کرد. نمایش تحسین برانگیز تیم ملی مقابل قهرمان سابق جام جهانی باعث شد تا همگان عملکرد تیم ملی را در این دیدار سزاوار تمجید بدانند.

کوارشما، پنالتی و موقعیت طارمی

داستان تیمی که "امید" خود را از دست نداد

در بازی سوم تیم ملی فوتبال ایران به دیدار پرتغال رفت. حریف با گل بیرون پای کوارشما متخصص زدن این نوع شوت‌ها در جهان پیش افتاد و در ادامه کریستیانو رونالدو به دلیل زدن آرنج به مرتضی پورعلی گنجی خیلی خوش شانس بود که از زمین بازی اخراج نشد. این بازیکن در ادامه در موقعیت تک به تک از روی نقطه پنالتی مغلوب علیرضا بیرانوند شد و در ادامه ایران با پنالتی کریم انصاری فرد توانست بازی را به تساوی کشاند. مهمترین صحنه بازی در ثانیه‌های پایانی بود جایی که مهدی طرمی فرصت داشت تا پرتغال را حذف کند و ایران را با همه مشکلات و سختی‌ها به دور دوم برساند ولی این ضربه با چند سانتی‌متر اختلاف راهی به دروازه نداشت تا این حسرت همیشه در ذهن ایرانی ها بماند. با این حال ۳ بازی درخشان از تیم ملی ایران در جام جهانی آن هم در گروه مرگ باعث شد تا همه برای این تیم ایستاده دست بزنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.