تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر : 27864

خوان اول دوومیدانی تا قهرمانی آسیا/ تپانچه انتخابی شلیک می‌شود

خوان اول دوومیدانی تا قهرمانی آسیا/ تپانچه انتخابی شلیک می‌شود

به گزارش ایسنا، رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا ۲۱ تا ۲۳ بهمن به میزبانی نورسطان قزاقستان برگزار می‌شود. در این راستا فدراسیون دوومیدانی ایران حد نصاب‌های لازم برای حضور در این مسابقات را اعلام کرده است که ورزشکاران باید شانس خود را در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور امتحان کنند. فدراسیون دوومیدانی اعلام کرده “اعضای

به گزارش ایسنا، رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا ۲۱ تا ۲۳ بهمن به میزبانی نورسطان قزاقستان برگزار می‌شود. در این راستا فدراسیون دوومیدانی ایران حد نصاب‌های لازم برای حضور در این مسابقات را اعلام کرده است که ورزشکاران باید شانس خود را در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور امتحان کنند.
فدراسیون دوومیدانی اعلام کرده “اعضای کمیته فنی فدراسیون با در نظر گرفتن رکوردهای مقام‌آوران و حریفان نمایندگان ایران در این مسابقات، حد نصاب‌های مورد نظر را در یک نشست و با خرد جمعی مشخص کرده‌اند”. البته سوال اینجاست که رکورهای تعیین شده چقدر با وضعیت دوومیدانی ایران و رکوردهای فعلی ورزشکاران همخوانی دارد؟  
بر اساس رکوردهایی که ورزشکاران سال گذشته در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور ثبت کرده‌اند، فاصله با حدنصاب‌های تعیین شده زیاد است و از آنجایی که مسابقات قهرمانی باشگاه‌های سال جاری قرار است طی روزهای ۲۲ و ۲۳ دی برگزار شود، اولین مسابقه داخل سالن ورزشکاران محسوب می‌شود که بعد از فصل بدنسازی در آن شرکت خواهند کرد. بنابراین طبیعی است که در پیک آمادگی خود نباشند و رسیدن به حد نصاب‌های فدراسیون دشوار باشد. البته یک مسابقه رکوردگیری هم در نظر گرفته شده تا افرادی که نزدیک ورودی هستند شانس مجددی برای انتخاب داشته باشند.   
برخی از مربیان دوومیدانی معتقدند دوومیدانی ایران نسبت به این رکوردها ضعیف است. در واقع رکوردها معقول هستند و کسانی که می‌خواهند در جمع ۶ نفر برتر آسیا قرار بگیرند باید آنها را ثبت کنند اما فقط در برخی مواد مثل دو ۶۰ متر و پرش طول شانس بالایی برای کسب حد نصاب وجود دارد و رکوردها در برخی مواد همچون ۳۰۰۰ متر زنان سختگیرانه است.
اما با این حال برخی دیگر کارشناسان رکوردهای درنظرگرفته شده را مناسب می‌دانند. هادی سپهرزاد، کارشناس دوومیدانی در مورد حدنصاب‌های اعلام شده برای قهرمانی آسیا بیان کرد: رکوردهای امسال در مقایسه با رکوردهای سال گذشته که برای قهرمانی آسیا در نظر گرفته شده بود، بسیار راحت‌تر و قابل دستیابی‌تر است. از طرفی هیچ کدام از این رکوردها، رکورد مدال نیست. اتفاقا با توجه به سطح دوومیدانی ایران در نظر گرفته شده است.
او در ادامه افزود: عددها کیفی حمایتی و معقول هستند. خانم مبینی در پرش طول رکورد ۶.۳۶ متر پریده اما ورودی مسابقات ۶.۲۰ متر در نظر گرفته شده است. کار کارشناسی صورت گرفته که ورزشکاران بی‌انگیزه نشوند. از طرفی بایدتیم کمی و کیفی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود.
این کارشناس دوومیدانی در مورد تعداد کم مسابقات داخل سالن تا مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: متاسفانه سال‌هاست که این موضوع به همین شکل برگزار می‌شود. من هم به این نقد دارم و قرار بود یک مسابقه قبل از قهرمانی باشگاه‌های کشور برگزار شود تا در مجموع سه مسابقه قبل از قهرمانی آسیا داشته باشیم، اما به دلیل خرابی دستگاه فتوفینیش کنسل شد.
رکوردهای در نظر گرفته شده بیانگر آن است که ورزشکاران باید تلاش بیشتری داشته باشند تا شانس حضور در تیم اعزامی را پیدا کنند. گویا ایران برای حضور در این مسابقات حدود ۶ سهمیه دارد که هزینه آن‌ها از سوی میزبان مسابقات پرداخت می‌شود اما اگر قرار بر اعزام تعداد نفرات بیشتر باشد باید با هزینه فدراسیون ایران انجام شود.  
هر چند فدراسیون دوومیدانی برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا حد نصاب در نظر گرفته است اما با توجه به شرایط فعلی دوومیدانی ایران و همچنین دور بودن ورزشکاران از پیک آمادگی در دو مسابقات انتخابی، احتمال می‌رود تعداد سهمیه‌ها چشمگیر نباشد اما ورزشکاران دوومیدانی ایران نیاز به حضور در مسابقات بین‌المللی دارند تا در رقابت با سایر ورزشکاران خود را ارتقاء دهند. اعزام به مسابقات کم اهمیتی چون مسابقات ترکیه و آسیای میانه که فدراسیون در مدت گذشته انجام داده است، دستاورود چندانی برای دوومیدانی ایران ندارد اما با برنامه‌ریزی، صرف هزینه و اعزام به مسابقات برون مرزی می‌توان دوومیدانی ایران را به شرایط بهتری رساند. بنابراین انتظار این است که مسئولان فدراسیون در کنار اعزام تیم کیفی، نگاه حمایتی هم داشته باشند.  
انتهای پیام 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.