تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر : 26997

خط و نشان غول گرجی برای رقیبان: قوی‌تر بر می‌گردم 

خط و نشان غول گرجی برای رقیبان: قوی‌تر بر می‌گردم 

به گزارش ایسنا، لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار مطرح گرجستان موفق شد برای ششمین مرتبه عنوان قهرمانی دسته فوق سنگین جهان را به دست آورد. البته او مانند سالهای گذشته آماده نبود و برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ تاکنون، دو وزنه خود را انداخت. حتی در دوضرب نیز شاهد این بود که من اسد از سوریه

به گزارش ایسنا، لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار مطرح گرجستان موفق شد برای ششمین مرتبه عنوان قهرمانی دسته فوق سنگین جهان را به دست آورد. البته او مانند سالهای گذشته آماده نبود و برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ تاکنون، دو وزنه خود را انداخت. حتی در دوضرب نیز شاهد این بود که من اسد از سوریه و علی داودی از ایران برای گرفتن مدال طلای دوضرب تلاش می‌کنند. 
او با رکورد ۲۱۵ یک ضرب، ۲۵۱ دوضرب و مجموع ۴۶۶ کیلوگرم قهرمان جهان در سال ۲۰۲۲ شد و برخلاف سالهای گذشته که راحت مدال می‌گرفت، در کلمبیا برای گرفتن هر سه مدال طلا جنگید. 
تالاخادزه در این مورد گفت: باید برای گرفتن مدال های طلا می‌جنگیدم اما بار دیگر برمی‌گردم و دوباره پیروز خواهم بود. 
وزن بدن این غول گرجی در قهرمانی جهان کلمبیا 166.5 کیلوگرم بود و وزن بدنش حدود 10 کیلوگرم کمتر از قهرمانی اروپا و 16 کیلوگرم کمتر از قهرمانی جهان ۲۰۲۱ بود. او در مورد علت کاهش وزنه‌های خود گفت: به توصیه پزشکم وزن خود را کاهش دادم چون یک ناراحتی بسیار جزئی قلبی تشخیص داده بود. همچنین در تمرینات هم از ناحیه پا آسیب دیدم.
به نظر می‌رسد که رقابت سنگین در ارتفاع نیز بر روی این وزنه‌بردار تاثیرگذار بوده است زیرا تالاخادزه قبل از مراسم اهدای مدال، اکسیژن دریافت کرد. با این حال اعلام کرد: قوی‌تر برمی‌گردم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.