تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۳۶
کد خبر : 12991

خط قرمزهایی که دوچرخه سواری ایران نباید عبور کند

خط قرمزهایی که دوچرخه سواری ایران نباید عبور کند

به گزارش ایسنا، فدراسیون دوچرخه سواری برای برگزاری انتخابات در انتظار تصویب اساسنامه است و تا زمانی که این اساسنامه به تایید اتحادیه جهانی نرسد، نمی تواند انتخابات را برگزار کند. از این رو فدراسیون ایران اساسنامه مشترکی که وزارت ورزش به همه فدراسیون ها ابلاغ کرده را برای تایید ارسال کرده و در حالی

به گزارش ایسنا، فدراسیون دوچرخه سواری برای برگزاری انتخابات در انتظار تصویب اساسنامه است و تا زمانی که این اساسنامه به تایید اتحادیه جهانی نرسد، نمی تواند انتخابات را برگزار کند. از این رو فدراسیون ایران اساسنامه مشترکی که وزارت ورزش به همه فدراسیون ها ابلاغ کرده را برای تایید ارسال کرده و در حالی که در آن اساسنامه عنوان شده که وزیر ورزش یا یکی از معاونان با حق رای، عضو مجمع هستند، اتحادیه جهانی به صراحت مشخص کرده دخالت دولت خط قرمز این نهاد محسوب می شود.

 *در اساسنامه اتحادیه جهانی بخشی به عنوان تعهدات وجود دارد که در آن آمده است:

بند ۵: فدراسیون های ملی باید از اساسنامه و تمام مقررات اتحادیه جهانی تبعیت کنند. همچنین مقررات اتحادیه جهانی در اساسنامه فدراسیون های ملی گنجانده شود و نباید برخلاف مقررات اتحادیه جهانی باشد.

بند ۶: فدراسیون های ملی باید امور داخلی خود را با استقلال کامل انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که هیچ شخص سومی دخالت نمی کند. تداخل یا تلاش برای مداخله باید به اتحادیه جهانی گزارش شود. البته این به این معنی نیست که دولت نمی تواند کمک مالی کند اما تحت هیچ شرایطی نباید دخالت کند.

بند ۷: اساسنامه فدراسیون های ملی باید به گونه ای باشد که در آن پیش بینی یک سیستم انتخاباتی یا انتصابات داخلی دراستقلال کامل فدراسیون باشد و این سیستم جلوگیری از ورود شخص سوم را تضمین کند. فدراسیون های ملی به دولت و سایر مقامات دولتی اجازه نمی دهند اعضای حاکم بر یک فدراسیون را تعیین کنند.

بند ۸: فدراسیون های ملی موظف هستند این دو بند را در اساسنامه خود لحاظ کنند.

بند ۹: انتخابات و تصمیمات فدراسیون های ملی که مطابق با بندهای ۶ و ۷ نیست، توسط اتحادیه جهانی به رسمیت شناخته نمی شود.

 در واقع این بندها که اتحادیه جهانی تاکید دارد در اساسنامه فدراسیون ملی هم گنجانده شود، نشان می دهد دولت نباید در اساسنامه فدراسیون حق رای داشته باشد، در این صورت  دوچرخه سواری دوباره سر خانه اول بر می گردد.

اتحادیه جهانی چند ماه پیش که انتخابات فدراسیون برگزار شد، نشان داد که به هیچ عنوان در مورد ورود وزارت ورزش به انتخابات کوتاه نمی آید.

 انتهای پیام  

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.