تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر : 28418

خشم و هیاهوی والیبال ایران!

خشم و هیاهوی والیبال ایران!

به گزارش ایسنا، ۱۹ هفته از لیگ برتر والیبال ایران گذشته و دور برگشت مسابقات والیبال در حالی رو به پایان است که تیم‌ها رقابت نزدیکی برای حضور در جمع هشت برتر دارند تا به پلی‌آف مسابقات راه پیدا کنند. با افزایش حساسیت مسابقات، تصمیمات داوری هم حساس‌تر شده است و همین موضوع اعتراض

به گزارش ایسنا، ۱۹ هفته از لیگ برتر والیبال ایران گذشته و دور برگشت مسابقات والیبال در حالی رو به پایان است که تیم‌ها رقابت نزدیکی برای حضور در جمع هشت برتر دارند تا به پلی‌آف مسابقات راه پیدا کنند.

با افزایش حساسیت مسابقات، تصمیمات داوری هم حساس‌تر شده است و همین موضوع اعتراض به داوری‌ها را افزایش داده تا هر هفته تصاویری از بحث و جدل بازیکنان و کادرفنی با داور یا با تیم مقابل را ببینیم. موضوعی که در هفته هفدهم به اوج خود رسید.

دیدار دو تیم مس رفسنجان و لبنیات هراز آمل در هفته هفدهم لیگ برتر والیبال حاشیه‌های زیادی داشت. در ست سوم این رقابت و در حالی که هراز با نتیجه ۲ بر صفر جلو بود، درگیری شدیدی بین دو تیم شکل گرفت. در امتیاز ۱۸ بر ۱۴ به سود مس، دو تیم به عملکرد داوری اعتراض داشتند که بهروز عطایی به بازیکن خود سیلی زد.

این اتفاق نه تنها در ایران بلکه در رسانه‌های خارجی نیز بازتاب داشت چرا که عطایی به طور همزمان سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران را هم برعهده دارد و چنین رفتاری از سوی مربی ملی انعکاس بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

انعکاس خبر سیلی زدن عطایی به بازیکنش در یک رسانه اروپایی

حاشیه‌های سیلی زدن عطایی باعث اخراج سرمربی مس شد؟

در حالی که سیستم ویدئوچک سال‌هاست به داوران در والیبال برای اتخاذ تصمیمات درست کمک می‌کند و حاشیه‌ها و درگیری‌های بازی را کاهش دهند اما هنوز لیگ برتر ایران از این فناوری بی‌بهره است و در نتیجه شاهد وقوع رفتارهایی زشت و زننده از سوی تیم‌ها هستیم؛ رفتارهایی که در شان والیبال ایران به عنوان قدرت اول آسیا و یکی از ۱۰ تیم برتر جهان نیست.

تهیه و استفاده از ویدئوچک برعهده باشگاه‌هاست اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و فدراسیون باید استفاده از این سیستم را جزو الزامات حضور تیم‌ها در لیگ قرار دهد.

محسن ترابی، رئیس سازمان لیگ والیبال در گفت‌وگو با ایسنا به استفاده از سیستم ویدئوچک اشاره و بیان کرد: ما هم از ویدئوچک استقبال می‌کنیم و جزو اولویت‌هاست. هر تیمی که درخواست ویدئوچک داشته باشد، علی‌رغم اینکه برای فدراسیون هزینه‌بر است، بلافاصله از این درخواست استقبال و شرایط استفاده از آن را مهیا می‌کنیم.



او در مورد افزایش اعتراض‌ها در لیگ گفت: مسابقات به مرحله حساسی رسیده است و بخشی از این رفتارها و اعتراض‌ها طبیعی است اما گاهی این اعتراض‌ها نامتعارف است و داور هم بر اساس قانون عمل می‌کند. در ادامه هم گزارش‌هایی ارسال می‌شود که دوستان را به کمیته انضباطی دعوت می‌کنیم. از کمیته داوران هم خواهش کرده‌ایم با توجه به حساسیت مسابقات در هفته‌های پایانی دور برگشت، از داوران خوب و قابل استفاده کنند که امیدوارم این اتفاق بیفتد و اوضاع بهتر شود.

رئیس سازمان لیگ در مورد مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال گفت:این مرحله به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود و در تمامی مسابقات از ویدئوچک استفاده خواهیم کرد.

ترابی با بیان اینکه باشگاه‌ها باید به سمت استفاده از ویدئوچک حرکت کنند، به الزام استفاده از این سیستم در فصل آینده اشاره و بیان کرد: درخواست ما از باشگاه‌ها هم استفاده از ویدئوچک است.  اگر امسال می‌خواستم این مورد را جزو الزامات قرار بدهیم شرایط سخت می‌شد اما سال آینده جزو الزامات خواهد بود.  

در حال حاضر تیم لبنیات هراز آمل با ۱۵ برد و ۴۲ امتیاز صدرنشین مسابقات است و تیم‌های پیکان، شهداب یزد در رده‌های دوم و سوم جدول این تیم را تعقیب می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.