تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر : 21724

خسروی‌نژاد: میراسماعیلی با استعفا در حق جامعه جودو خوبی کند/ با رفتن او شاید مشکل حل شود

خسروی‌نژاد: میراسماعیلی با استعفا در حق جامعه جودو خوبی کند/ با رفتن او شاید مشکل حل شود

مسعود خسروی‌نژاد در گفتگو با ایسنا، درباره قطعی شدن محرومیت ۴ ساله جودوی ایران از سوی دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش، اظهار کرد: از روز نخست که بحث محرومیت جودوی ایران پیش آمد، رییس فدراسیون جودو بارها در مصاحبه‌های احساسی و نسنجیده خود و بدون در نظر گرفتن منافع جودو، مصاحبه‌های متعددی را علیه رییس فدراسیون

مسعود خسروی‌نژاد در گفتگو با ایسنا، درباره قطعی شدن محرومیت ۴ ساله جودوی ایران از سوی دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش، اظهار کرد: از روز نخست که بحث محرومیت جودوی ایران پیش آمد، رییس فدراسیون جودو بارها در مصاحبه‌های احساسی و نسنجیده خود و بدون در نظر گرفتن منافع جودو، مصاحبه‌های متعددی را علیه رییس فدراسیون جهانی جودو انجام داد که همین امر نیز باعث شد راه‌های مذاکره و جلب نظر رییس فدراسیون جهانی برای حل مسالمت‌آمیز این پرونده بسته شود.

سرمربی سابق تیم ملی جودو، افزود: البته رییس فدراسیون در این اواخر پخته‌تر عمل کرد و دست از انجام صحبت‌های احساسی برداشت اما این اتفاق دیر رخ داد چرا که رای محرومیت ۴ ساله صادر شده بود و می‌توان گفت دیگر کار از کار گذشته بود. او به عنوان رییس فدراسیون نباید در مباحث حقوقی که هیچ سررشته ای در آن نداشت ورود می‌کرد و اظهار نظر درباره این موارد را باید به طور کامل به وکیل پرونده می‌سپرد که متاسفانه این کار انجام نشد و باعث شد گره‌ای را که شاید با ورود عقلا می‌شد با دست باز کرد دیگر با دندان هم نتوان باز کرد.

این وکیل دادگستری، با اشاره به تایید محرومیت ۴ ساله جودو از سوی دادگاه CAS، پس از چند مرتبه وقفه، گفت: به هر حال اینکه دادگاه حکمیت چند مرتبه در صدور رای نهایی تعلل کرد شاید خیلی به درازا کشید اما در امر قضاوت طبیعی است و نمونه آن در دیگر پرونده‌ها نیز رخ داده است. در حال حاضر نیز وکیل پرونده باید صحبت کند اما می‌بینیم که باز هم مسائلی مطرح می‌شود که هیچ ارتباطی به موضوع ندارد و تنها جنبه گمراه کردن افکار عمومی را دارد.

خسروی‌نژاد درباره راهکار برون‌رفت جودو از این وضعیت و اینکه آیا احتمال تمدید محرومیت جودوی ایران پس از شهریور ۱۴۰۲ نیز وجود دارد یا خیر، گفت: شخصا برای اوضاع پیش آمده و اینکه جامعه جودو از حق خود محروم شده اند بسیار ناراحت، متاسف و نگرانم و امیدوارم با تدبیر مسئولان ورزش این موضوع حل شود و دیگر شاهد تمدید محرومیت جودو نباشیم. به هر حال با توجه به حساسیت بیش از اندازه شخص رییس فدراسیون جهانی جودو بر روی این موضوع به دلیل برخی رفتارهای مسئولان فدراسیون، احتمال هر اتفاقی وجود دارد. امیدوارم در چنین شرایطی که بسیاری از اهالی جودو از وضعیت بوجود آمده خسته شده‌اند، میراسماعیلی با استعفای خود یک بار هم شده در حق جودو خوبی کند و آرامش را به جودو بازگرداند.

وی در پایان گفت: به عنوان یک حقوقدان این را می‌گویم که با این اتفاق ممکن است شرایط تغییر کند و بتوان در عین دفاع از مصالح نظام، با استفاده از تعقل و دیپلماسی، نظر فدراسیون جهانی را در این باره تامین کرد تا مشکل محرومیت جودو نیز حل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.