تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر : 7216

خروجی کشتی خوزستان با انتظار جامعه همخوانی ندارد / برای حل مشکل عبدولی پیش قدم شوند

خروجی کشتی خوزستان با انتظار جامعه همخوانی ندارد / برای حل مشکل عبدولی پیش قدم شوند

محمدامین کجباف در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات جهانی، آسیایی و المپیک، ویترین هر ورزشی هستند و وقتی هر استانی نفرات کمتری در این رویدادها داشته باشد، شانس مدال‌آوری‌اش کمتر می‌شود و واقعیت این است که خوزستان در دو سه سال گذشته از نظر کمیت و کیفیت نسبت به قبل افت داشته که محسوس

محمدامین کجباف در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات جهانی، آسیایی و المپیک، ویترین هر ورزشی هستند و وقتی هر استانی نفرات کمتری در این رویدادها داشته باشد، شانس مدال‌آوری‌اش کمتر می‌شود و واقعیت این است که خوزستان در دو سه سال گذشته از نظر کمیت و کیفیت نسبت به قبل افت داشته که محسوس نیز است. این‌که حتی برخی عنوان می‌کنند خوزستان دیگر قطب کشتی فرنگی کشور نیست، درست است.

وی بیان کرد: نمونه بارز آن هم مسابقات جهانی اخیر است که همان‌طور که همه می‌دانند تمام تیم‌های مطرح دنیا در این رویداد حضور نداشتند یا بعضا با نفرات دوم یا سوم خود حاضر شده بودند و تقریبا نیمچه مسابقات جهانی بود که خوزستان دو کشتی‌گیر در این رویداد داشت که متاسفانه حذف شدند. این رویداد برای خودباوری و ایجاد انگیزه بین کشتی‌گیران جوان ایرانی خیلی خوب بود تا با گرفتن مدال به خودباوری برسند و ای کاش آقای بنا که معمولا در این مسائل درایت دارد، در کنار چند کشتی‌گیر باتجربه، چند جوان را هم در برخی اوزان اعزام می‌کرد تا بتوانند نتایج بهتری بگیرند.

این کارشناس کشتی عنوان کرد: معمولا حدود ۵۰ درصد تیم ملی از خوزستان بود اما اکنون استان فارس و مازندران با کار بیشتر، صاحب مدال و جایگاه بیشتری در تیم‌ملی شده‌اند. این آمار گویای همه چیز است و نیاز به توضیح بیشتر هم ندارد. به نظرم اگر بخواهیم بگوییم این افت در کشتی خوزستان به خاطر کرونا است، باید بگویم کرونا برای تمام دنیا بوده است و باید مثل استان‌های دیگر درایت به خرج می‌دادیم و شرایط تمرین کشتی‌گیران را فراهم می‌کردیم.

وی افزود: هنوز خانه‌های کشتی در استان خوزستان تعطیل هستند و با این توقف، نمی‌توان انتظاری هم داشت. برخلاف شرایط خوزستان، استان‌های دیگر طبق پروتکل‌های بهداشتی، اقداماتی برای فعالیت در رشته کشتی داشتند و نتیجه آن را هم گرفتند. خوزستان در مسابقات نونهالان کشور با ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز، قهرمان شد، در حالی که در آخرین قهرمانی کشور این رده سنی در سال ۹۸، خوزستان به ۱۴ مدال رسیده بود که شامل ۶ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز بود. به هر حال باید دید با چه کیفیتی قهرمان نونهالان کشور شدیم. من نگرانی‌ام از بابت رده‌های پایه است و واقعا این موضوع زنگ خطر است و اگر همین روند طی شود، خلا بیشتر می‌شود. پس باید باید برنامه‌ریزی کرد.

کجباف با بیان این‌که متاسفانه دوستانی که سکان کار را در هیات به دست گرفته‌اند، برنامه خاصی هم اگر در ذهن‌شان باشد، تاکنون نشان نداده‌اند، ادامه داد: بسترسازی لازم صورت نگرفته است و خیلی وعده‌ها هنوز محقق نشده است. البته هیات فعلی یک حرکت مثبت هم داشت و آن هم تقدیر از کشتی‌گیران المپیکی بود. همچنین هنوز کار خاصی برای کشتی آزاد برخلاف وعده‌ها صورت نگرفته است، ضمن این‌که خانه کشتی اهواز وضعیت خیلی مناسبی ندارد.

وی با اشاره به اختلاف موجود بین سعید عبدولی و کادرفنی تیم‌ملی کشتی فرنگی، گفت: همچنین به نظرم مسئولان کشتی خوزستان باید از کشتی‌گیران استان حمایت بیشتری داشته باشند و معتقدم باید مشکل و کدورت پیش آمده بین سعید عبدولی و کادر فنی تیم‌ملی برطرف شود و نباید منافع ملی را به خاطر یک کدورت رها کرد. باید یک نفر پیش‌قدم شود و مشکل را حل کند.

این کارشناس کشتی گفت: من برنامه‌ریزی برای کشتی استان نمی‌بینم و هدفگذاری هم وجود ندارد. ضمن این‌که گویا تمهیدی برای فعال کردن کشتی در استان نیست. در حالی که کشتی دنیا فعال شده است و مسابقات جهانی و المپیک هم برگزار شدند اما در خوزستان هنوز در سالن‌های ورزشی بسته است. گویا هیات هنوز استقلال مالی هم ندارد. البته صد درصد هیات فعلی تلاش می‌کند و زحمت می‌کشد اما شاید توان‌شان در همین حد باشد که این توان برای کشتی خوزستان کم است. به هر حال خروجی کشتی خوزستان با آن چه انتظار جامعه است، همخوانی ندارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.