تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر : 26141

خاک ثروت وجود مرا زنده کرد

خاک ثروت وجود مرا زنده کرد

وقتی انسانی به خواب فرو میرود تمامی دغدغه ها و مشکلات اون در آن زمان از یاد میرود.اما وقتی من فکر میکردم که برای زندگی و کشور خود هیچ سودی ندارم به عنوان یک مرده عمل میکردم.فعالیت در حوزه تولید انواع خاک، توانست مرا از این خواب بیدار کند و ثروتی غنی به من ببخشد.

وقتی انسانی به خواب فرو میرود تمامی دغدغه ها و مشکلات اون در آن زمان از یاد میرود.اما وقتی من فکر میکردم که برای زندگی و کشور خود هیچ سودی ندارم به عنوان یک مرده عمل میکردم.فعالیت در حوزه تولید انواع خاک، توانست مرا از این خواب بیدار کند و ثروتی غنی به من ببخشد.

خاک بنتونیت

خاک بنتونیت در گذشته به نام گل سرشوی بود که برای شستشو استفاده می کردند.در گذشته از نوعی خاک به نام گل سرشوی برای شستشو استفاده می کردند که شبیه صابون بود. همان خاک امروزه بنتونیت نامیده می‌شود. اگر مشتی بنتونیت را داخل یک لیتر آب بریزید حجیم می‌شود و پس از خشک شدن از بتون نیز محکم‌تر می‌گردد.بنتونیت متورم یا سدیم دار چندین برابر حجم خود آب جذب می کند و منبسط  و چسبنده می گردد. این نوع بنتونیت به عنوان بنتونیت حفاری و همچنین به عنوان دوغاب برای درز گیری دیوارها استفاده می‌شود.به طور کلی بنتونیت جاذب آلومینیوم بوده و حاوی عناصری مانند کلسیم، پتاسیم، سدیم و آلومینیوم است.

خاک گلدان

با توجه به این نکات بهتر است بدانید که برخی از افراد خاک گلدان را همان خاک مخلوط می دانند اما در واقع این اصطلاحات به جای یکدیگر به کار می روند و با هم تفاوت دارند.خاک گلدان ممکن است دارای خاک باشد یا نباشد، در حالی که مخلوط گلدان کاملاً یک محیط بدون خاک است مخلوط گلدانی استریل است که از آن به منظور سلامت و ایمنی بیشتر برای گیاه استفاده می کنند زیرا حاوی عوامل بیماری زا مانند قارچ یا سایر بیماریها نمی باشد.خاک گلدان با خاک باغچه نیز متفاوت است زیرا خاک باغچه ترکیبی از خاک و مواد دیگر است که معمولا برای بهبود بستر باغ استفاده می شوند این نوع خاک گاهی اوقات به مخلوط گلدانهای خانگی اضافه می شود اما برای استفاده به تنهایی در ظرف توصیه نمی گردند زیرا می توانند به راحتی فشرده گردند و باعث پوسیدگی ریشه و مشکلات زهکشی گلدان گردند.

خاک روی

خاک روی ترکیب اصلی تولید روی می باشد. این ترکیب دارای درصدی از فلز روی است که تولیدکنندگان فلز روی طی مراحلی شیمیایی درصد زیادی از روی موجود در خاک را جداسازی می کنند و تبدیل به شمش روی می کنند و پسماندهای آن ( کیک لیچ – کیک کبالت – کیک نیکل ) نیز که حاوی درصد کمتری از فلز روی می باشد در کارخانه یا کارگاه های کوچک تری مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت خاک روی در بازار ایران بسته به نوع خلوص آن متفاوت می باشد. خـاک روی پس از استخراج از معادن، به کارخانجات تولید کنسانتره روی منتقل می‌شود و براساس عیار موجود سرب و روی در آن عملیات خردایش ، هوی مدیا ، فلوتاسیون روی آن انجام می شود و تبدیل به کنسانتره قابل مصرف و بسته بندی شده در جامبوهای ۱٫۵ تا ۲٫۵ تنی به کارخانجات لیچینگ روی ارسال می‌شود. البته نوع سولفوره یا اکسیده بودن روی در خاک نیز عملیات استحصال آن را تعیین می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.