تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 20273

حمله شدید رییس هیات بسکتبال خوزستان به رییس فدراسیون / پیرعباسی: لیگ برتر میهمانی دورهمی است!

حمله شدید رییس هیات بسکتبال خوزستان به رییس فدراسیون / پیرعباسی: لیگ برتر میهمانی دورهمی است!

مجتبی پیرعباسی در گفت و گو با ایسنا در خصوص کنار گذاشتن خانه بسکتبال از لیگ برتر کشور، اظهارکرد: این کار غیرقانونی و ضداخلاق است. هیچ قانونی برای توجیه این کار وجود ندارد. نه رئیس فدراسیون به قوانین مسلط است، نه رئیس سازمان لیگ زیرا اگر مسلط بودند این کار غیرقانونی را انجام نمی دادند. 

مجتبی پیرعباسی در گفت و گو با ایسنا در خصوص کنار گذاشتن خانه بسکتبال از لیگ برتر کشور، اظهارکرد: این کار غیرقانونی و ضداخلاق است. هیچ قانونی برای توجیه این کار وجود ندارد. نه رئیس فدراسیون به قوانین مسلط است، نه رئیس سازمان لیگ زیرا اگر مسلط بودند این کار غیرقانونی را انجام نمی دادند. 

وی افزود: آن ها هیچ اطلاعی از قوانین ندارند و با همه چیز ساده لوحانه و سطحی برخورد می کنند. چندین بار از آقایان درخواست کردیم موارد قانونی این اقدام را اطلاع رسانی کنند که هربار گفتند فردا.  مطمئن باشید اگر قانونی وجود داشت تا حالا اطلاع رسانی شده  بود.

رییس هیات بسکتبال خوزستان گفت: اولا ما علاقه ای به حضور در میهمانی دورهمی لیگ امسال نداریم.  در ۲ سال گذشته خوزستان ۱۱ تیم در لیگ های دسته اول کشور داشت و هدف ما توسعه کمی و کیفی بسکتبال در استان بود که خدا را شکر تعداد بیمه شده های این رشته مستند به آمار از ۹۰۰ نفر  به ۵۰۰۰ نفر رسیده و انشاءالله تا پایان سال به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: امسال انشاءالله برنامه  های بسیار بهتری برای بسکتبال خوزستان داریم با هدف و رویکردی متفاوت که تاکنون در ورزش کشور سابقه نداشته و قطعا هم از نظر هزینه و هم از نظر کیفیت و نتیجه خروجی بسیار بهتری نسبت به دورهمی پرحرف و حدیث فدراسیون خواهد داشت. دوما اگر اراده کنیم تیم در لیگ برتر داشته باشیم مطمئن باشید نه آقای داوری نه سازمان دورهمی (لیگ) جرات مخالفت یا توان ممانعت با خواست قانونی و مشروع مردم شریف استان عزیزم خوزستان را نخواهند داشت.

پیرعباسی بیان کرد: خوزستان ۱۵ هزار شهید نداده که ایشان از گرد راه نرسیده به خاطر تصمیمات بچه گانه و مشکلات شخصی، جوانان عزیز استان ما را از حق طبیعی خود محروم کند. مطمئن باشید نه مسئولان استانی ما اینقدر بی تفاوت هستند نه استاندار عزیز ما، نه مدیرکل با غیرت ورزش استان و نه نماینده های محترم خوزستانی و حتی جوانان با غیرت ما که همگی نماینده مستقیم شهدا هستند این اجازه را به ایشان نخواهند داد که در مملکت اسلامی چنین اقدامات غیرقانونی و ظلم و ستم و جفای مشهود در حق این عزیزان آن هم در این خاک عزیز و محروم روا شود.

وی با طرح این سوال که من نمیدانم مشکل  آقای داوری با ما است یا با استان خوزستان، عنوان کرد: او سال ها در خوزستان نان و نمک خورده و منفعتی هم در تیم های خوزستانی کسب کرده و در خوزستان  از دانشگاه آزاد مدرک گرفته ولی حالا اینطور دین خود را با بی عدالتی  و خارج از محور  قانون  در نظام اسلامی ادا  می کند. مستندات بسیار مفیدی دارم که به  وقت خود حتمآ ارائه خواهم کرد.

پیرعباسی گفت: بی برنامگی و بی انضباطی  در این فدراسیون غوغا می کند آن وقت  آقایان به جای کار کردن به دنبال تسویه حساب شخصی هستند. نگاهی به  مسابقات  رده های پایه بیندازید متوجه خواهید شد.

وی افزود: تیم مینی خوزستان به یزد رفته تا با بوشهر و ایلام و فارس در منطقه خود بازی کند. بله مسلم بود که بیشتر تیم ها حضور پیدا  نکنند. اعتراض هم کردیم نتیجه نداد. همین اتفاق برای بقیه  رده ها در جریان است. تیم نوجوانان خوزستان برای بازی های منطقه ای خود به سیرجان رفته، فاصله اهواز تا سیرجان ۱۰۰۰ کیلومتر و تا تهران ۷۵۰ کیلومتر است؛ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل !

رییس هیات بسکتبال خوزستان بیان کرد: نمی دانم آقایان برای نابودی سرمایه ها آمده اند یا نیت دیگری دارند!؛ لیگ برتر ۱۶ تیمی فعلا شده ۱۱ تیم. لیگ برتر بانوان فعلا ۹ تیم که یکی از تیم ها با توجه به برگزاری دور حذفی در لیگ بانوان سال قبل و مشخص شدن تیم های سقوط کننده که در لیگ آقایان همچین اتفاقی هم نیفتاد از تیم های سقوط کننده در جلسه حاضر شده است. پس وقتی می گویم  تصمیم گیری ها به دلخواه دوستان انجام می شود  نه قانون یعنی این تصمیم واقعا بچه گانه و بدور از منطق و قانون.

وی ادامه داد: ظاهرا سازمان لیگ دورهمی لیگ را به صورت زنانه مردانه تصمیم گیری می کند نه بر اساس قانون. تا همینجا حداقل ۱۵۰ بازیکن بیکار شده اند. مگر لیگ والیبال ۱۶ تیمی نیست و والیبال ما جز ۶ تیم برتر جهان نیست، آیا هرسال دورهمی ترتیب می دهند که چه تیمی بیاید و چه تیمی نیاید؟ چون فلان استان به ما رای نداد، به جای توسعه قدرت نمایی و به جای خدمت منم منم؟ به کجا چنین شتابان؟

پیرعباسی گفت: موکدا تکرار می کنم برای امسال برنامه هایی دارم که تاکنون در ورزش کشور سابقه نداشته است و بسیار بهتر و عقلانی تر از حضور در میهمانی دورهمی ۱۴۰۱ فدراسیون خواهد بود که میهمانان را هم خودشان از ۹ اسفند ۱۴۰۰ انتخاب کرده اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.