تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
کد خبر : 443

حمله رسانه‌ای امارات به قطر با هدایت نزدیکان ولیعهد ابوظبی

حمله رسانه‌ای امارات به قطر با هدایت نزدیکان ولیعهد ابوظبی

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، حمله اخیر امارات علیه قطر را حمد المزروعی، کاربر توییتر که یکی از افراد نزدیک به محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی است، رهبری می‌کند. کاربران توییتر حمله امارات به قطر را به آمادگی شبکه الجزیره برای انتشار بخش جدیدی از برنامه “ماخفی اعظم” می‌دانند. در توییتر

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، حمله اخیر امارات علیه قطر را حمد المزروعی، کاربر توییتر که یکی از افراد نزدیک به محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی است، رهبری می‌کند. کاربران توییتر حمله امارات به قطر را به آمادگی شبکه الجزیره برای انتشار بخش جدیدی از برنامه “ماخفی اعظم” می‌دانند.

در توییتر هشتگ امارات خانه جاسوسی بعد از گزارش‌های اخیری که درباره جاسوسی امارات با استفاده از برنامه اسرائیلی پگاسوس منتشر شد، ترند شده است.

تحلیلگران معتقدند که این حمله امارات به قطر به دلیل بخشی از برنامه “ما خفی اعظم” شبکه الجزیره است که به گفته منابع مسائل مهمی را از ابوظبی فاش خواهد کرد.

کاربران توییتر معتقدند توییت‌های فعالان حامی رهبری امارات و تلاش‌های ابوظبی برای دور کردن نگاه‌ها از رسوایی‌های اخیر درباره جاسوسی به هم ربط دارند.

تامر المسحال، گزارشگر برنامه و از اصحاب رسانه فلسطینی در صفحه خود اعلام کرد که برنامه “ما خفی اعظم” سابقه‌ای در فاش کردن جزئیات برنامه پگاسوس دارد.

وی گفت که به دنبال واکنش‌ها و تحقیقات این شرکت اسرائیلی مجبور به توقف برنامه شده است.

اتحادیه اروپا و نهادهای حقوقی و بین‌المللی و رسانه‌ها و دولت‌ها هفته جاری گزارش‌هایی را درباره عملیات جاسوسی در سرتاسر جهان علیه فعالان و روزنامه‌نگاران از طریق برنامه پگاسوس منتشر کردند. لیستی که این برنامه از آنها جاسوسی کرده شامل ۵۰ هزار نفر است.

براساس تحقیقات، دولت‌های ۱۰ کشور از بین جاسوسان شرکت NSO رژیم صهیونیستی بوده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها بحرین، قزاقستان، مکزیک، مراکش، آذربایجان، رواندا، عربستان، مجارستان، هند و امارات هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.