تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر : 20561

حمایت‌ها از مالکیت فکری و ثبت اختراع بیشتر می‌شود

حمایت‌ها از مالکیت فکری و ثبت اختراع بیشتر می‌شود

به گزارش ایسنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف ارتقای نقش آفرینی زیست‌بوم فناوری و نوآوری در حوزه ثبت و مالکیت فکری تفاهم نامه همکاری امضا کردند. حمایت از تعریف طرح‌های ملی و بین‌المللی در حوزه آموزش دانش افزایی، مراجع ارزیابی، داوران کارگزاران و حمایت

به گزارش ایسنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف ارتقای نقش آفرینی زیست‌بوم فناوری و نوآوری در حوزه ثبت و مالکیت فکری تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

حمایت از تعریف طرح‌های ملی و بین‌المللی در حوزه آموزش دانش افزایی، مراجع ارزیابی، داوران کارگزاران و حمایت از ایجاد مراکز تخصصی خدمات جستجوی پتنت، ارزش‌گذاری، سرمایه گذاری و فروش از محورهای این تفاهم نامه است. 

استفاده از ظرفیت همکاری چند جانبه در حوزه مالکیت معنوی با سازمان‌ها و نهادهای بین المللی از جمله سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، گروه هشت کشورهای اسلامی در حال توسعه و کشورهای دوست با هدف کمک به تجاری سازی دارایی‌های فکر و ارتقای صادرات دانش بنیان از دیگر محورهای این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، همکاری و تعامل معاونت علمی و فناوری با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را راهگشای حرکت شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در زیست بوم نوآوری کشور دانست و گفت: نامگذاری شعار امسال نمایانگر حمایت جدی و اثربخش رهبر فرزانه انقلاب از اقتصاد دانش بنیان و خلاق است و تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان یکی از محورهای رشد و رونق شرکت‌های دانش بنیان و خلاق است؛ چرا که این قانون، جهت‌گیری اقتصاد کشور را در مسیر پیشرفت ترسیم می‌کند و با توجه به جهت‌گیری جدیدی که این قانون ایجاد خواهد کرد، شاهد تحولی چشمگیر در اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی با تاکید بر این‌که اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان پیش از هر چیز نیازمند یک فرهنگ است، ادامه داد: تلاش‌ها در سال‌های اخیر زمینه‌ای فراهم کرده است تا آمادگی لازم در جامعه برای اجرای این قانون فراهم شود. حمایت قوه قضاییه در این سال‌ها از زیست بوم فناوری و نوآوری، اثرگذار بوده است و توانستیم طی همکاری‌هایی، زیرساخت‌های لازم قانونی را برای کمک به این حوزه ایجاد کنیم.

ستاری با اشاره به حمایت ۹۰ درصدی معاونت علمی و فناوری در حوزه ثبت اختراعات بین‌المللی و مالکیت فکری، گفت: در حوزه مالکیت فکری همکاری جدی با سازمان ثبت و ارگان‌های بین المللی همکار این سازمان داریم، ضمن آنکه ۹۰ درصد هزینه‌های ثبت را ما تامین می‌کنیم و همکاری معاونت علمی و این سازمان می‌تواند زمینه ساز تحول جدی در حوزه ثبت دارایی‌های فکری باشد. 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.