تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
کد خبر : 5107

حماس: طرح اقتصادی اسرائیل وعده پوچ است

حماس: طرح اقتصادی اسرائیل وعده پوچ است

به گزارش ایسنا، به نقل از الخلیج الجدید، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی به طرح اقتصادی پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای نوار غزه در ازای آتش بس در این باریکه واکنش نشان داد. وی در این باره گفت: طرح اقتصادی اسرائیل وعده‌هایی “دروغین” و “پوچ” است که قابلیت اجرایی شدن را ندارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الخلیج الجدید، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی به طرح اقتصادی پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای نوار غزه در ازای آتش بس در این باریکه واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: طرح اقتصادی اسرائیل وعده‌هایی “دروغین” و “پوچ” است که قابلیت اجرایی شدن را ندارند.

حازم قاسم ادامه داد: واضح است که رژیم اشغالگر واقعیت ملت فلسطین را درک نمی‌کند و معتقد است که برخی راه حل‌های مصنوعی در زمینه‌های اقتصادی می‌تواند جایگزین دستیابی به اهداف آزادی و بازگشت مردم ما شود.

وی گفت: ما صاحبان یک مسئله ملی بوده و به دنبال استحقاق حقوق مردم خود برای آزادانه زندگی کردن در سرزمین و خود هستیم.

قاسم همچنین تصریح کرد: اشغالگری با حماقت خود تلاش می‌کند واقعیت منازعه میان ملت ما و استعمار را پنهان کند و این درگیری مبارزه بر سر زمین، آزادی و عزت است.

همچنین محمد اشتیه، نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این طرح گفت: مشکل غزه یک مشکل سیاسی است و این همان مشکلی است که همه سرزمین‌های فلسطین از جمله قدس با آن مواجه هستند. یک مسیر سیاسی جدی و واقعی بر اساس مشروعیت بین‌المللی و قوانین بین المللی لازم است که به اشغالگری پایان دهد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که اسرائیل باید در ازای توقف حملات، یک طرح اقتصادی چندساله به غزه ارائه دهد. این ایده را با رهبران جهان از جمله وزیران خارجه روسیه و آمریکا و مسئولانی در مصر، اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس بررسی کرده است.

وی در این کنفرانس گفت: “ما باید یک حرکت چند ساله در غزه انجام دهیم: اقتصاد در مقابل آتش بس”.  هدف از این طرح ایجاد ثبات و آرامش در مرز بین رژیم صهیونیستی و غزه در سطوح امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.