تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر : 31867

حضور ۵۰ نفر از اهالی فرهنگ و ناشر از تاجیکستان در نمایشگاه کتاب امسال

حضور ۵۰ نفر از اهالی فرهنگ و ناشر از تاجیکستان در نمایشگاه کتاب امسال

به گزارش ایسنت به نقل از  سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، محمد تقی صابری سفیر کشورمان با اعلام این مطلب اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در جهان محسوب می‌شود و این نمایشگاه فرصتی عالی در اختیار علاقه‌مندان به کتاب از کشورهای مختلف جهان قرار می‌دهد تا با کتاب‌های

به گزارش ایسنت به نقل از  سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، محمد تقی صابری سفیر کشورمان با اعلام این مطلب اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در جهان محسوب می‌شود و این نمایشگاه فرصتی عالی در اختیار علاقه‌مندان به کتاب از کشورهای مختلف جهان قرار می‌دهد تا با کتاب‌های جدید و انتشارات متنوع در بخشهای گوناگون آشنا شوند.
سفیر کشورمان گفت: در سفر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به تاجیکستان که در آبان ماه سال گذشته و بمنظور افتتاح هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران انجام شد، به ایشان پیشنهاد دادیم تا در راستای تقویت اشتراکات فرهنگی و بمنظور آشنایی هر چه بیشتر فرهیختگان تاجیک با آثار و انتشارات جدید در حوزه کتاب، از کشور تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دعوت بشود که این پیشنهاد را پذیرفتند.   به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان حدود ۵۰ تن از اهالی فرهنگ و ادب و چندین ناشر از کشور دوست و برادر تاجیکستان در نمایشگاه کتاب امسال حضور خواهند داشت. صابری همچنین گفت: حضور کشور تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به واسطه تاریخ و فرهنگ و تمدن مشترک و مراودات فرهنگی بین دو کشور هم فرهنگ و هم زبان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان از اهمیت زیادی برخوردار است. سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: خوشبختانه طی دو سه سال اخیر برنامه ها و اقدامات خوبی در جهت توسعه همکاری های فرهنگی بین ایران و تاجیکستان اجرا شده است و حضور کشور تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب در رسانه‌ها و محافل فرهنگی هر دو کشور، با استقبال خوبی مواجه شده است و امیدواریم که این حضور سرآغازی دیگر و مرحله نوینی برای گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط فرهنگی بین دو کشور هم فرهنگ و هم زبان ایران و تاجیکستان باشد. صابری خاطر نشان کرد که قرار است غرفه کشور تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، طی مراسمی با حضور وزرای محترم فرهنگ دو کشور افتتاح بشود. سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در پایان گفت:  از همه عزیرانی که امسال به نمایشگاه بین المللی کتاب تشریف می برند درخواست می کنم که حتما از غرقه کشور هم فرهنگ و هم زبان تاجیکستان نیز دیدن بفرمایند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.