تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 9808

حسینی: با انسداد درگاه پرداخت پلتفرم‌های رمزارز به وضعیت اقتصادی مطلوب نمی‌رسیم

حسینی: با انسداد درگاه پرداخت پلتفرم‌های رمزارز به وضعیت اقتصادی مطلوب نمی‌رسیم

سید البرز حسینی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به موضوع ساماندهی رمز ارز ها و بسته شدن درگاه پرداخت برخی پلتفرم ها، اظهار داشت: فشار بر پلتفرم‌های داخلی باعث ایجاد اخلال در حوزه اقتصاد دیجیتال و زیرزمینی شدن فعالیت‌ها و تبعات بعدی آن می‌شود. وی در ادامه اظهار کرد: در یک شرایط

سید البرز حسینی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به موضوع ساماندهی رمز ارز ها و بسته شدن درگاه پرداخت برخی پلتفرم ها، اظهار داشت: فشار بر پلتفرم‌های داخلی باعث ایجاد اخلال در حوزه اقتصاد دیجیتال و زیرزمینی شدن فعالیت‌ها و تبعات بعدی آن می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در یک شرایط اقتصادی هستیم که هم از ظرفیت‌های درونی کشور و هم ظرفیت‌های خارج از کشور باید به نحوی که شرایط اقتصادی ما را رو به رشد ببرد استفاده کنیم. در ایجاد ظرفیت‌های خارجی با توجه به تحریم‌های موجود به مشکل برخوردیم و این را باید قبول کنیم؛ لذا برای اینکه ظرفیت درون کشور ایجاد شود و برای افزایش ظرفیت اشتغال با توجه به ظرفیت‌های مختلفی که در محل های مختلف ما وجود دارد به اقتصاد پویا در کشور نیاز است که اینها را شکوفا کنیم.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مجلس هم در بحث قوانین مربوط به تاثیر کسب و کارها که اخیراً هم تصویب شد و هم در جهت تسهیل گری قانون مصوب کرده است اما بخشی از این کارها به فضای مجازی و محیطی کشور برمی‌گردد که نیاز است اینها کنترل شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنده معتقدم کسب و کارهای داخلی را با ظرفیت تسهیلاتی که در حوزه صندوق کارآفرینی داریم باید حمایت کنیم اما در جاهایی نیاز هست که منابع مالی و دادوستدها را کنترل کنیم، این جز قوانین کشور است؛ اما ساختار قانون تجارت باید به سمتی برود که مانعی ایجاد نکند.

حسینی افزود: من معتقدم ضمن اینکه منابع مالی و پلتفرم ها باید همکاری کنند اما نوع کار نباید به نحوی باشد که داد و ستدهای خرد را به سمت زیرزمینی شدن و خارج از قاعده ببریم و به اصل کار آسیب بزند؛ لذا هر چقدر اینها را توانمند کنیم و داد و ستدها شفاف شود، به قوای کار و ارتقای مشاغل داخلی کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع بسته شدن درگاه‌های پرداخت برخی پلتفرم ها را پیگیری خواهید کرد افزود: بله حتما این کار را می‌کنیم؛ اگر درگاه پرداخت آنها از حیث و سخت‌گیری‌ قوانین پرداخت آنها به مشکل برخورد حتما پیگیری می‌کنیم. باید قاعده‌ای برای این مسیر وجود داشته باشد و بدون اطلاع و مسدود کردن دادوستد اینها گردش مالی را با مشکل مواجه خواهد کرد و تمام مشاغل داخلی و بازار سرمایه داخل کشور را به سمت دیگر منتقل خواهد شد و به مشاغل خانگی آسیب وارد می‌کند لذا ما باید نقدینگی را در سطح کشور با یک برنامه منطقی به سمت ایجاد ارزش افزوده ببریم.

وی با تاکید بر لزوم سازماندهی رمز ارزها گفت: ما باید کمک کنیم این کسب و کارها تسهیل شود و ما که با ایجاد ارتباط مشاغل خارجی در کلان مشکل داریم، حال اگر درون را هم در مضیقه قرار دهیم به وضعیت اقتصادی مطلوبی نخواهیم رسید و امیدوارم که مجلس و دولت به این درک متقابل برسند و آنجایی که نیاز است کنترل شود و آنجاهایی که قرار است به صورت روشن ساختار مراودات مالی در مشاغل خرد را می‌خواهند کنترل کنند به صاحب این آن حرفه‌ها برسد که اگر بنا است درگاه پرداخت باز شود به چه شکلی قرار است این درگاه کنترل شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.