تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر : 21878

حزب دموکرات و ائتلاف حاکمیت عراق: بدون موافقت صدر در هیچ دولتی شرکت نمی‌کنیم

حزب دموکرات و ائتلاف حاکمیت عراق: بدون موافقت صدر در هیچ دولتی شرکت نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق نیوز، منابع سیاسی آگاه اعلام کردند: موضع اخیر حزب دموکرات کردستان عراق و ائتلاف حاکمیت به معنای کنار گذاشتن هماهنگی با جریان صدر نیست. دو طرف به چارچوب هماهنگی شیعیان اعلام کرده‌اند که بدون موافقت مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در هیچ دولتی شرکت نخواهند کرد. این

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق نیوز، منابع سیاسی آگاه اعلام کردند: موضع اخیر حزب دموکرات کردستان عراق و ائتلاف حاکمیت به معنای کنار گذاشتن هماهنگی با جریان صدر نیست. دو طرف به چارچوب هماهنگی شیعیان اعلام کرده‌اند که بدون موافقت مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در هیچ دولتی شرکت نخواهند کرد.
این منابع اعلام کردند: حزب دموکرات کردستان و ائتلاف حاکمیت، با چارچوب هماهنگی شیعیان علیه مقتدی صدر ائتلاف نمی‌کنند بلکه برای نزدیک کردن دیدگاه‌های این دو طرف تلاش می‌کنند. اگر در این اقدام موفق نشوند هرگز علیه صدر با چارچوب هماهنگی شیعیان توافق نخواهند کرد و در دولتی شرکت نمی‌کنند که صدری‌ها با آن مخالف باشند.
یکشنبه مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق و خمیس الخنجر، رئیس ائتلاف “السیادة”(حاکمیت) در نشستی درباره وضعیت سیاسی عراق و پیامدهای منفی آن بر کشور و لزوم برگزاری مذاکرات برای حل اختلافات صحبت کردند.
آن‌ها بر اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام و تشکیل دولت با اختیارات کامل و دارای اطمینان و اعتماد و لزوم ادامه فعالیت پارلمان تأکید کردند.
پیش از آنکه نماینده‌های جریان صدر از پارلمان استعفا بدهند این جریان با ائتلاف حاکمیت و حزب دموکراتیک کردستان عراق ائتلاف کرده بود.
پیشتر نوری مالکی، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق خواهان تسریع در تشکیل دولت و رها کردن موضوع انحلال پارلمان شد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.