تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 10677

جنبه های مبارزاتی زندگی حضرت فاطمه (س) باید مورد توجه قرار گیرد

جنبه های مبارزاتی زندگی حضرت فاطمه (س) باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در ابتدای سی و دوم جلسه شورای شهر تهران ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: کمتر روی جنبه مبارزات مثبت حضرت فاطمه زهرا (س) در دوران کوتاه زندگی ایشان صحبت شده است و حق است که بیش از این صحبت شود. وی افزود: عموما مصائب، مشکلات، ناراحتی ها، ناهنجاری‌ها و قدرناشناسی‌های

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در ابتدای سی و دوم جلسه شورای شهر تهران ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: کمتر روی جنبه مبارزات مثبت حضرت فاطمه زهرا (س) در دوران کوتاه زندگی ایشان صحبت شده است و حق است که بیش از این صحبت شود.

وی افزود: عموما مصائب، مشکلات، ناراحتی ها، ناهنجاری‌ها و قدرناشناسی‌های مردم آن زمان مطرح می‌شود که به حق نیز هست و نباید چنین اتفاقاتی رخ می‌داد. اما جنبه مبارزاتی ایشان که بحث امامت، رهبری جامعه اسلامی و ولایت بود که رهبری جامعه اسلامی چگونه باشد و چطور شکل گیرد بسیار مهم بود و این بانوی بزرگوار در این زمینه یک جهاد و مبارزه واقعی را نشان داد.

وی ادامه داد: ایشان هم مبارزه مثبت و هم مبارزه منفی انجام دادند. مبارزه مثبت ایشان را می‌دانیم و وقتی به نتیجه نرسید مبارزه منفی را شروع کرد که قبر خود را پنهان ساخت و تا سالیان سال باید بپرسیم چرا چنین کردند و این چرا،  ما را به پرسشگری درباره مبارزات سوق می دهد. این مبارزه منفی در تاریخ ماند و هنوز درباره آن می‌پرسیم.

وی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت الله مفتح گفت: این مرد بزرگ را باید به خاطر داشته باشیم. در روز عید فطر سال ۵۷ و سه روز قبل از ۱۷ شهریور ، ایشان نماز عید فطر را در تپه‌های قیطریه خواند و اولین تظاهرات بزرگ خیابانی از همان جا شروع شد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: از همان جا شعارهای استقلال، آزادی جمهوری اسلامی را می‌گفتند و خیلی‌ها هراس داشتند چرا که دوران طاغوت بود و البته جمهوری اسلامی نمی‌گفتیم، حکومت اسلامی را مطرح می‌کردیم. شهید مفتح و باهنر در آنجا با سخنان خود رهبری خود را نشان دادند و یاد ایشان را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.