تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
کد خبر : 4153

جدال حساس ۶ مدعی برای حضور در رقابتهای جهانی کشتی/ یزدانی به دنبال جبران

جدال حساس ۶ مدعی برای حضور در رقابتهای جهانی کشتی/ یزدانی به دنبال جبران

به گزارش ایسنا، رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در اوزان ۵۷، ۶۵ و ۷۰ کیلوگرم برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۱، فردا(جمعه) از ساعت ۱۱ در خانه کشتی شهید صدرزاده تهران برگزار می شود. ۵۷ کیلوگرم: مبارزه سرلک و قلی زادگان برای جانشینی اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم، علی قلی زادگان

به گزارش ایسنا، رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در اوزان ۵۷، ۶۵ و ۷۰ کیلوگرم برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۱، فردا(جمعه) از ساعت ۱۱ در خانه کشتی شهید صدرزاده تهران برگزار می شود.

۵۷ کیلوگرم: مبارزه سرلک و قلی زادگان برای جانشینی اطری

در وزن ۵۷ کیلوگرم، علی قلی زادگان نفر نخست جام تختی و علیرضا سرلک نایب قهرمان آسیا ۲۰۲۱ برای رسیدن به دوبنده تیم ملی سرشاخ می شوند.

سرلک پس از نایب قهرمانی آسیا، در جام علی اف به میدان رفت اما از دور رقابت ها حذف شد. قلی زادگان نیز اسفند سال گذشته در تورنمنت اوکراین از دور رقابت ها کنار رفت، سپس تیر امسال در جام یاشاردوغو به عنوان قهرمانی رسید اما چندی پیش در رقابت های قهرمانی جوانان جهان از رسیدن به مدال بازماند.

رضا اطری در این وزن نماینده ایران در المپیک توکیو بود که از رسیدن به مدال بازماند و از مسابقات جهانی هم کنار گذاشته شد.

۶۵ کیلوگرم: جدال یزدانی مقابل شگفتی ساز لیگ کشتی

در وزن ۶۵ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی دارنده مدال های نقره نوجوانان جهان ۲۰۱۵ و نقره امیدهای آسیا ۲۰۱۹ که چندی پیش در رقابت انتخابی برای حضور در المپیک مغلوب مرتضی قیاسی شده بود، اینبار برای دومین حضور متوالی در رقابت های قهرمانی جهان مقابل کیان محمودجانلو به روی تشک می رود.
یزدانی در دوره قبلی رقابت های قهرمانی جهان که در سال ۲۰۱۹ به میزبانی قزاقستان برگزار شد از دور رقابت ها کنار رفت.

یزدانی در رقابت های گزینشی المپیک در قاره آسیا که فروردین ۱۴۰۰ برگزار شد برای ایران سهمیه المپیک گرفت اما در رقابت انتخابی برای حضور در توکیو، مغلوب مرتضی قیاسی شد و حالا به دنبال بازگشت دوباره و جبران شکست در انتخابی المپیک است. البته پیش از این فدراسیون کشتی اعلام کرده بود یزدانی کشتی‌گیر ۶۵ کیلوگرم نیست  و باید به وزن بالاتر برود برای همین او را از مسابقات جهانی کنار گذاشتند اما حالا ناگهان یزدانی به این وزن دعوت شده است.

کیان محمودجانلو آزادکار ۲۰ ساله مازندرانی نیز که سال گذشته با برتری ۱۹ بر ۱۲ مقابل بکا لومتادزه دارنده مدال طلای جهان از گرجستان در جریان رقابت های لیگ کشتی آزاد، نام خود را برسر زبان ها انداخت، چندی پیش در جام تختی به عنوان سومی رسید و حالا مدعی حضور در رقابت های قهرمانی جهان است. محمودجانلو در صورت شکست در انتخابی، قرار است چند روز دیگر عازم جام مدوید شود.

حسن عبادی دیگر مدعی این وزن برای حضور در رقابت های جهانی نروژ بود که پس از کسب مدال برنز مشترک با محمودجانلو در جام یاشاردوغو، با صلاحدید کادر فنی در مبارزه انتخابی در ترکیه به روی تشک رفت و موفق به شکست ۷ بر ۴ محمودجانلو شد اما در ادامه بدلیل مصدومیت فرصت حضور در رقابت های جهانی نروژ را از دست داد تا این فرصت به محمودجانلو برسد.

۷۰ کیلوگرم: مقصودی به دنبال دومین تجربه قهرمانی جهان

در این وزن امیرحسین مقصودی دارنده مدال های طلای نوجوانان جهان ۲۰۱۶، طلا و نقره جوانان جهان ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸، برنز جوانان آسیا ۲۰۱۸ و برنز بزرگسالان آسیا ۲۰۲۰ برابر عرفان الهی که چند روز پیش با درخشش فوق العاده در رقابت های قهرمانی جوانان جهان به مدال طلا رسید برای رسیدن به دوبنده تیم ملی به روی تشک می رود.

مقصودی در رقابت های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ نیز برای تیم ایران در وزن ۶۵ کیلوگرم به میدان رفت اما در دور نخست در مصافی دشوار مقابل ولادیمیر خینچگاشویلی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از گرجستان ۸ بر ۲ شکست خورد و حذف شد. مقصودی امسال در هر دو جام علی اف و تختی به مدال برنز رسید.

در سوی دیگر نیز عرفان الهی در فاصله ای اندک پس از کسب مدال طلای جوانان جهان مدعی رسیدن به دوبنده تیم ملی است. الهی اواخر سال گذشته در تورنمنت اوکراین نیز در رده سنی بزرگسالان به روی تشک رفت که از دور رقابت ها حذف شد. وی مدال نقره نوجوانان جهان ۲۰۱۹ و نقره نوجوانان آسیا ۲۰۱۹ را نیز در کارنامه خود دارد. الهی در صورت باخت در انتخابی تیم ملی، چند روز دیگر عازم تورنمنت بلاروس می شود.

* اسامی ۷ آزادکار دیگر ایران در رقابت های جهانی نروژ

هفته گذشته نیز رقابت های انتخابی در اوزان ۷۴، ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم برگزار شد که در پایان یونس امامی، کامران قاسم پور و مجتبی گلیج به ترتیب با پیروزی مقابل محمدصادق فیروزپور، محمدجواد ابراهیمی و علی شعبانی به عنوان نمایندگان کشتی آزاد ایران در رقابت های جهانی نروژ انتخاب شدند.

حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم نیز بواسطه کسب مدال های نقره و برنز المپیک بر اساس اعلام قبلی و بدون حضور در انتخابی به عنوان نمایندگان ایران در رقابت های جهانی نروژ انتخاب شدند.

رحمان عموزاد در ۶۱ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز با کسب مدال طلای جوانان جهان به عنوان دو نماینده دیگر ایران عازم رقابتهای قهرمانی جهان می‌شوند.

رقابت های کشتی قهرمانی جهان از ۱۰ تا ۱۸ مهر در اسلو پایتخت نروژ برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.