تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر : 17624

تیشه گران: انتظار جایگاه سومی در المپیک برزیل را نداشتیم

تیشه گران: انتظار جایگاه سومی در المپیک برزیل را نداشتیم

مهران تیشه گران در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد کاروان ایران در بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ناشنوایان در برزیل، اظهار کرد: پیش بینی ما قبل از شرکت در بازیهای المپیک برزیل، در بهترین حالت قرار گرفتن در جمع ۶ تیم برتر بود که کاروان ایران با کسب جایگاه سومی

مهران تیشه گران در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد کاروان ایران در بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ناشنوایان در برزیل، اظهار کرد: پیش بینی ما قبل از شرکت در بازیهای المپیک برزیل، در بهترین حالت قرار گرفتن در جمع ۶ تیم برتر بود که کاروان ایران با کسب جایگاه سومی در این دوره از بازیهای المپیک، همه را شگفت زده کرد و بهترین عملکرد را داشت.

وی گفت: هر چند در فوتبال و والیبال ساحلی موفق به کسب سکو نشدیم، اما قرار گرفتن والیبال ساحلی در جمع ۴ تیم برتر کار بزرگی بود که سبب شد این دوره به عنوان پدیده مسابقات شناخته شود.

رییس فدراسیون ناشنوایان ضمن تشکر از تمام کسانی که در اعزام کاروان ایران به المپیک برزیل نقش داشتند، گفت: اگر از حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، هیات رئیسه فدراسیون و… برای اعزام کاروان ۱۴۰ نفره به برزیل برخوردار نبودیم، از نظر اعتباری با مشکلات زیادی مواجه می‌شدیم، اما به لطف خدا و با برنامه ریزی انجام شده توانستیم بدون دغدغه این کاروان را عازم این رویداد بزرگ کنیم که نتایج آن قابل توجه بود.

وی اضافه کرد: با جایگاه بدست آمده امیدوارم وزارت ورزش و جوانان نگاه متفاوتی به ناشنوایان داشته باشد تا در آینده ورزشکاران با انگیزه بیشتری در مسابقات حضور پیدا کنند.

تیشه گران همچنین با اشاره به این که سیاست کیفی گرایی در این دوره از بازیهای المپیک به خوبی جواب داد، تصریح کرد: در این دوره از بازیهای المپیک با وجود این که به دلیل مباحث اعتباری تعداد ورزشکاران اعزامی کاهش پیدا کرده بود، اما نتایج به خاطر اجرای سیاست کیفی گرایی قابل توجه و دور از انتظار بود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم بعد از این ورزشکاران ناشنوا مورد توجه و حمایت وزارت ورزش و جوانان و سایر ارگانها و نهادها قرار بگیرند و دیگر شاهد تبعیض بین ورزشکاران‌ شنوا و ناشنوا نباشیم.

تیشه گران گفت: با توجه به تعویق زمان برگزاری بازیهای آسیایی و جوانان این انتظار وجود دارد که وزارت ورزش و جوانان چون امسال رویداد مهم دیگری پیش رو ندارید، تدابیری در نظر بگیرد تا پاداش مدال آوران ناشنوا بازیهای المپیک طی یک تا دو ماه آینده پرداخت شود.

تیشه گران درباره وضعیت میزبانی کشور برزیل نیز اظهار کرد: با توجه به رقابت بیش از ۴ هزار ورزشکار از ۸۰ کشور مختلف انتظار برگزاری مسابقات در شرایط بهتری را داشتیم، اما متاسفانه محل برگزاری مسابقات و حتی داوریها راضی کننده نبود. فدراسیون‌ جهانی ناشنوایان باید فکر اساسی برای تمام رویدادهای بین المللی داشته باشد که داوریها تنها منحصر به یک کشور نباشد تا قضاوت ها به طور عادلانه انجام شود.

وی با اشاره به میزبانی بازیهای آسیایی ناشنوایان در سال ۲۰۲۴، افزود: با شرایطی که برزیل بازیهای المپیک را برگزار کرد، کار ما برای برگزاری بازیهای آسیایی راحت است و فکر نمی کنم مشکل خاصی برای برگزاری بازیهای آسیایی داشته باشیم. 

تیشه گران همچنین در خصوص زمان پرداخت پاداش کادر فنی نیز اظهار کرد: تا قبل از اعزام به المپیک برنامه خاصی حتی برای پرداخت پاداش پای سکوی مدال آوران ناشنوا نیز نداشتیم، اما با تصمیم هیات رئیسه به این نتیجه رسیدیم که این کار صورت بگیرد که تصمیم درستی بود. البته برای کادر فنی هنوز میزان پاداش مشخص نیست و بعد از تصویب هیات رئیسه فدراسیون مبلغ آن تعیین خواهد شد.

وی همچنین پیرامون این پرسش که مابقی پاداش پای سکو مدال آوران ناشنوا در بازیهای المپیک چه زمانی پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدال آورانی که ۵۰ درصد پاداش پای سکو خود را به صورت حواله دریافت کرده اند، این قول را می دهیم که ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده پاداش خود را به صورت ارزی دریافت خواهند کرد.

رییس فدراسیون ناشنوا درباره دیگر برنامه های این فدراسیون در سال جاری، گفت: حضور در مسابقات جهانی فوتسال زیر ۲۱ سال آبان ماه در مالزی، شرکت در مسابقات فوتبال قهرمانی آسیا و اقیانوسیه آبان ماه در کره و همچنین مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا بهمن ماه در کویت از برنامه‌های پیش رو در سال جاری است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.