تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر : 16976

تکفیری‌های امروز محصول وهابیون دیروز هستند

تکفیری‌های امروز محصول وهابیون دیروز هستند

حجت الاسلام قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع در سوم شهریور ماه 1304 اظهار کرد: پس از مخابره خبر تخریب قبور ائمه بقیع در سوم شهریور ۱۳۰۴ هجری شمسی توسط تکفیری‌ها، مسلمانان اعتراض‌ های گسترده‌ای علیه این اقدام ناپسند داشتند که ممنوعیت

حجت الاسلام قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع در سوم شهریور ماه 1304 اظهار کرد: پس از مخابره خبر تخریب قبور ائمه بقیع در سوم شهریور ۱۳۰۴ هجری شمسی توسط تکفیری‌ها، مسلمانان اعتراض‌ های گسترده‌ای علیه این اقدام ناپسند داشتند که ممنوعیت عزیمت به حج از جمله آنها بود.

وی با بیان اینکه عبدالعزیز پادشاه سعودی در ۳۱ فروردین ۱۳۰۵ هجری شمسی دستور تخریب قبور ائمه بقیع را صادر کرد و خشم مسلمانان را برانگیخت، افزود: پادشاه سعودی با جمع کردن نمایندگانی از کشورهای مسلمان این مسئله را پنهان کرد و خبر تخریب قبور بقیع را تکذیب کرد.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه وهابی‌ها ساخت قبور بر سر مزار را حرام می‌دانند، تصریح کرد: این در حالی است که خداوند منعی برای این کار نمی‌داند که در این خصوص می‌توان به داستان اصحاب کهف در قرآن اشاره کرد.

لیوانی به کشتار انسان های بی‌گناه توسط تکفیری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه امروز تکفیری ها به بهانه‌های مختلف به پیروی از رفتار وهابیون تندرو دست به کشتار مسلمانان زده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه اگر وهابیون و تکفیری‌های دیروز نبودند امروز نیز این تکفیری‌ها وجود نداشتند، خاطرنشان کرد: این گروه به بهانه مُشرک، کافر بودن و هم عقیده نبودن سایر مسلمانان با آنها دست به کشتار و جنایت می زنند و بر هیچ انسانی رحم نمی کنند.

 امام‌ جمعه موقت گرگان متذکر شد: اگر وهابیون و تکفیری های دیروز نبودند امروز تکفیری هایی وجود نداشتند که به خود اجازه دهند در کنار حرم امام رضا(ع) دست به انفجار بزنند و ضمن اهانت به ساحت و بارگاه آن امام همام عده‌ای از مسلمانان بی‌گناه را به شهادت برسانند.

لیوانی در ادامه بر ضرورت تلاش همگانی برای تحقق شعار سال تأکید کرد و ابراز داشت: مقام معظم رهبری امسال را به نام «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» نامگذاری کردند که اقشار مختلف مردم باید برای تحقق این مهم پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه اگر مردم برای تولید تلاش و کوشش کنند آبروی آن جامعه حفظ می شود، افزود: تلاش و پشتکار برای تولید مانع از دست درازی افراد به سوی بیگانگان و دشمنان می شود، گاهی اوقات دشمنان یک ملت وقتی احساس می کنند مردمی به آنها نیازمند هستند مردم آن کشور را مورد تحریم اقتصادی قرار می دهند و مایحتاج را از آنها دریغ می کنند تا در تنگنا قرار گیرند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.