تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 13836

«توهم‌های گمشده» و «آنت» برندگان بزرگ جوایز سزار فرانسه شدند

«توهم‌های گمشده» و «آنت» برندگان بزرگ جوایز سزار فرانسه شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، فیلم «توهم‌های گمشده» زاویر جیانولی جمعه شب موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جوایز سزار فرانسه شد و توانست شش جایزه دیگر را هم به خود اختصاص دهد و برنده بزرگ این جوایز مهم باشد. لئوس کاراکس که در مراسم حضور نداشت به خاطر فیلم موزیکال «آنت»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، فیلم «توهم‌های گمشده» زاویر جیانولی جمعه شب موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جوایز سزار فرانسه شد و توانست شش جایزه دیگر را هم به خود اختصاص دهد و برنده بزرگ این جوایز مهم باشد.

لئوس کاراکس که در مراسم حضور نداشت به خاطر فیلم موزیکال «آنت» با نقش‌آفرینی آدام درایور و ماریون کوتیار که سال گذشته فستیوال فیلم کن را افتتاح کرده بود، به عنوان بهترین کارگردان شناخته شد. کاراکس در کن هم جایزه بهترین کارگردان را برده بود.

«آنت» روی هم رفته موفق به کسب پنج جایزه سزار از جمله جوایز بهترین آهنگ اوریجینال، بهترین صدا، بهترین تدوین و بهترین جلوه‌های بصری شد.

«توهم‌های گمشده» و «آنت» در زمینه کسب تعداد نامزدی دریافت جوایز سزار هم در صدر قرار داشتند و پس از آن‌ها فیلم «آلین» جا داشت که با نقش‌آفرینی والری لمرسیه با الهام از زندگی سلن دیون ساخته شده است. این فیلم توانست جایزه بهترین بازیگر زن را برای لمرسیه به ارمغان بیاورد.

فیلم «سنگر» سدریک حیمینز در هفت دسته نامزد دریافت جوایز شده بود اما نتوانست چیزی ببرد. این در حالی است که این فیلم در باکس آفیس فرانسه موفق بوده و یکی از نامزدهای نهایی فرانسه برای رقابت در بخش فیلم بین‌المللی اسکار بود. ۲ فیلم دیگر مهم این عرصه «اتفاق» آدری دیوان که برنده جایزه شیر طلایی ونیز شد و فیلم «تیتان» جولیا دوکورنو برنده جایزه نخل طلای کن بودند.

از این سه فیلم، فقط «اتفاق» توانست در جوایز سزار برنده شود و بازیگر آن آناماریا وارتولومی در بخش بازیگر زن تازه وارد جایزه برد.

«پدر» ساخته فلوریان زلر هم جایزه بهترین فیلم خارجی را برد. این در حالی است که کارگردان فیلم فرانسوی بود. زلر در این مورد گفت: خیلی خاص است که این افتخار فیلم خارجی را در کشور خودم می‌برم. حس می‌کنم دارم یک حلقه را می‌بندم.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.