تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر : 9267

تولید دارو و تجهیزات پزشکی گام مهم وزارت بهداشت است

تولید دارو و تجهیزات پزشکی گام مهم وزارت بهداشت است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان طارم با بیان اینکه گام سوم برنامه‌های وزارت بهداشت، خودکفایی در تولید دارو و تجهیزات پزشکی است، گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد دارو در داخل کشور تولید می‌شود و تنها ۳ درصد باقیمانده از طریق واردات تأمین می‌شود. وی با

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان طارم با بیان اینکه گام سوم برنامه‌های وزارت بهداشت، خودکفایی در تولید دارو و تجهیزات پزشکی است، گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد دارو در داخل کشور تولید می‌شود و تنها ۳ درصد باقیمانده از طریق واردات تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان خودکفایی تولید دارو و تجهیزات پزشکی است، افزود: ما در این زمینه دارای ظرفیت‌ها و نیروهای مستعدی هستیم و می‌توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تجربه در وزارت بهداشت نشان داده بدون امضای معاهده «اف ای تی اف» و خواهش کردن از دشمن هم می‌توانیم با تکیه و توانایی دانشمندان و ظرفیت‌های داخلی موفق باشیم افزود: حماسه مردم ایران در صحنه‌های مختلف، ایران را به یک قدرت بزرگ جهانی تبدیل کرده است و در هر پروژه‌ای که اگر مردم حامی باشند به پیشرفت خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای جهان، دوستدار ایران و خواستار تعامل با ایران هستند باید تلاش کنیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران در عرصه‌های مختلف شناخته شود و برای این کار باید همه تمام تلاش خود را انجام دهند.

عین اللهی، وجود دانشمندان فعال در حوزه‌های مختلف را به عنوان یک شاخص مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: باید با تکیه بر توان و دانش داخلی در راستای توسعه و اقتدار روزافزون گام برداریم.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و مقابله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با این بیماری را به عنوان یک الگو عنوان کرد و افزود: امروز مردم نشان دادند که در زمینه تزریق واکسن کرونا آگاه هستند و برای مقابله با این بیماری تلاش می‌کنند.

وزیر بهداشت متذکر شد: طی ۱۰۰ روز ۱۰۰ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شد که اگر با امکانات وزارتخانه انجام می‌دادیم ۱.۵ سال طول می‌کشید ولی با حضور تشکل‌های مردمی و بسیج، هلال احمر و سایر نهادهای مردمی اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد.

وی در ادامه به وضعیت بیمارستان شهدای طارم اشاره کرد و گفت: با توجه به وسعت و مساحت بالای بیمارستان طارم، زمینه برای توسعه و ارتقا بخش‌های مختلف این بیمارستان وجود دارد و تلاش خواهیم کرد این بیمارستان از ۳۲ تختخواب به ۶۴ تختخواب ارتقا یابد و کمبود آمبولانس و پزشک متخصص و دستگاه‌های سی تی اسکن برطرف خواهد شد.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.