تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر : 21828

توصیه‌های ایمنی برای تردد در جاده‌های منتهی به مرزهای جنوبی و غربی کشور

توصیه‌های ایمنی برای تردد در جاده‌های منتهی به مرزهای جنوبی و غربی کشور

به گزارش ایسنا، جلال ملکی با اشاره به اینکه این روزها حجم تردد هموطنان در جاده‌های منتهی به مرزهای جنوبی و غربی کشور بسیار بالا است، اظهار کرد: طی چند روز اخیر حوادثی در جاده‌ها شاهد بودیم از جمله اینکه خودروهایی به هر دلیلی از جاده منحرف شده بودند. وی افزود: تصادفات حاکی این است

به گزارش ایسنا، جلال ملکی با اشاره به اینکه این روزها حجم تردد هموطنان در جاده‌های منتهی به مرزهای جنوبی و غربی کشور بسیار بالا است، اظهار کرد: طی چند روز اخیر حوادثی در جاده‌ها شاهد بودیم از جمله اینکه خودروهایی به هر دلیلی از جاده منحرف شده بودند.
وی افزود: تصادفات حاکی این است که یا برخی راننده‌ها شب رانندگی کرده و خسته بودند و یا برخی به جاده آگاه و آشنا نبودند و وارد مسیرهای ناشناخته شده‌اند. بالاخره برخی جاده ها، فرعی هستند و ممکن است حیوانی وارد مسیر شود و راننده کنترل خودرویش را از دست بدهد.
این آتش‌نشان از مردم خواست که سعی کنند از جاده‌های شناخته شده و مورد تایید تردد کرده و با اطمینان کامل رانندگی کنند.
ملکی همچنین ضمن بیان این توصیه که هموطنان در صورت مشاهده صحنه حادثه در مسیر تردد، به هیچ وجه در محل حادثه ازدحام و توقف نکنند، گفت: صحنه تصادفی را شاهد بودیم که شاید ۲۰ تا ۳۰ نفر توقف کرده و تا نیمی از جاده را اشغال کرده بودند. وقتی مردم نیمی از یک جاده محلی پنج شش متری را اشغال کنند، خودش می‌تواند حادثه ثانویه‌ای را ایجاد کند، به هر حال تریلی‌ها و کامیون‌ها تردد می‌کنند و سرعت ماشین ها بالاست.
وی تاکید کرد که این کار ریسک خطر را بالا می‌برد؛ اگر با صحنه حادثه مواجه شدید تنها با شماره نیروهای امدادی تماس بگیرید و اطلاع دهید و به هیچ عنوان معبر را اشغال و مسیر را مسدود نکنید.
انتهای پیام 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.