تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۱۹
کد خبر : 53257

توزیع قطعنامه اصلاح‌شده آمریکا درباره آتش‌بس غزه در شورای امنیت

توزیع قطعنامه اصلاح‌شده آمریکا درباره آتش‌بس غزه در شورای امنیت

آمریکا برای دومین بار پیش‌نویس قطعنامه اصلاح شده درباره آتش‌بس در نوار غزه را در میان اعضای شورای امنیت تقسیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا شامگاه یکشنبه پیش‌نویس اصلاح شده قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه را برای دومین بار در شورای امنیت سازمان ملل که جزئیات آن توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ارائه شد، توزیع کرد و از شورا خواست تا به آن رأی دهند.
به گفته منابع دیپلماتیک، رأی‌گیری قرار است امروز دوشنبه برگزار شود، اما کره جنوبی به عنوان ریاست شورای امنیت هنوز این موضوع را تأیید نکرده است.
قطعنامه اصلاح شده آمریکا از پیشنهاد آتش‌بس اعلام شده در 31 ماه مه و پذیرفته شده توسط اسرائیل استقبال می‌کند و از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) می‌خواهد که آن را بپذیرد و از هر دو طرف می خواهد که قطعنامه را به طور کامل و بدون تأخیر یا قید و شرط اجرا کنند.
در پیش‌نویس این قطعنامه همچنین بر اهمیت پایبندی دو طرف به مفاد پیشنهاد پس از توافق تأکید و از آمادگی آمریکا، مصر و قطر برای تلاش به‌منظور اطمینان از ادامه مذاکرات تا حصول همه توافق‌ها استقبال شده است.
پیش نویس قطعنامه اصلاح شده آمریکا هرگونه تلاش را برای تغییر بافت جمعیتی یا سرزمینی در نوار غزه رد می‌کند.
«نیت ایوانز» سخنگوی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پیشنهاد با آزادی اسیران منجر به آتش‌بس کامل و فوری می‌شود و اعضای شورا نباید اجازه دهند این فرصت از دست برود و آنها باید یک‌صدا از این توافق حمایت کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.