تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر : 2689

تمام پروازهای ایران به افغانستان لغو شد

تمام پروازهای ایران به افغانستان لغو شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن ذیبخش در گفت‌وگو با خبرنگاران، از توقف کامل همه پروازها میان ایران و افغانستان خبر داد و گفت: مرکز کنترل پروازهای فرودگاه کابل اعلام کرده به جهت اینکه سیستم کنترلر این فرودگاه از کار افتاده است و به صورت Un Control درآمده، امکان سفر به این کشور به صورت هوایی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن ذیبخش در گفت‌وگو با خبرنگاران، از توقف کامل همه پروازها میان ایران و افغانستان خبر داد و گفت: مرکز کنترل پروازهای فرودگاه کابل اعلام کرده به جهت اینکه سیستم کنترلر این فرودگاه از کار افتاده است و به صورت Un Control درآمده، امکان سفر به این کشور به صورت هوایی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آسمان افغانستان هم بسته شده، افزود: قبل از اینکه این نوتام از سوی افغان‌ها صادر شود، هواپیمایی ماهان از لغو پروازهای خود به کابل خبر داده بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: فعلاً هیچ گونه پروازی از ایران به افغانستان تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که امنیت و ثبات به طور کامل در فرودگاه‌های این کشور حاکم شود، نداریم.

وی درباره سقوط اخیر هواپیمای افغانستانی در ازبکستان گفت: تعدادی از پناهندگان افغانستانی در راه سفر به ازبکستان بودند که این کشور اجازه فرود به آنها را نمی‌دهد لذا پس از آنکه سوخت هواپیما تمام می‌شود، هواپیمای مذکور متأسفانه سقوط می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.