تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۳:۳۹
کد خبر : 11117

تلنگر رقابت فوق سنگین‌ها در جهان به نایب قهرمان المپیک

تلنگر رقابت فوق سنگین‌ها در جهان به نایب قهرمان المپیک

علی داودی در گفتگو با ایسنا درباره نظر خود نسبت رقابت دسته فوق سنگین وزنه برداری قهرمانی جهان ازبکستان بیان کرد: خدا را شکر سطح رقابت در دسته فوق سنگین قهرمانی جهان بالا بود و همه پیشرفت کرده بودند و خیلی وقت بود چنین سطح رقابتی را ندیده بودیم. از این بابت خدا را شکر

علی داودی در گفتگو با ایسنا درباره نظر خود نسبت رقابت دسته فوق سنگین وزنه برداری قهرمانی جهان ازبکستان بیان کرد: خدا را شکر سطح رقابت در دسته فوق سنگین قهرمانی جهان بالا بود و همه پیشرفت کرده بودند و خیلی وقت بود چنین سطح رقابتی را ندیده بودیم. از این بابت خدا را شکر می کنم که تلنگری هم به من خورد و تلاش می‌کنم در مسابقات بعدی پیشرفت داشته باشم. البته در المپیک توانم بیشتر از این بود و آمادگی بدنی ام خیلی بالا بود حتی می‌شد وزنه‌های پایانی‌ام، به عنوان حرکت های اولم انتخاب شود اما شرایط رقابت به گونه ای بود که خواستیم با احتیاط کار کنیم. من تمریناتم را جدی دنبال می کنم تا در بازی های آسیایی مدال طلا را کسب کنم. سپس درقهرمانی جهانی حاضر شوم و نسخه جدیدی از خودم نشان دهم.

 او در مورد رکورد ۴۹۲ کیلوگرمی تالاخادزه که کار را برای وزنه برداران دیگر سخت تر کرده است تا بتوانند به این رکورد برسند، تصریح کرد: تالاخادزه کاری کرد که همه برای مسابقات بعدی هم به گرفتن مدال نقره فکر کنند. او وزنه بردار استثنایی است و واقعا نیاز به تعریف و تمجید ندارد.

داودی  در مورد اینکه رکورد دوضرب جوانان جهان در دست او بود اما توسط علیرضا یوسفی شکسته شد، گفت:  آیت شریفی و علیرضا یوسفی از دوستان خوب من هستند و واقعا خوشحال می شوم که نتیجه بگیرند. از طرفی رکورد برای شکسته شدن است  و از صمیم قلب خوشحال شدم که علیرضا یوسفی موفق به شکستن کورد دوضرب جوانان جهان شد و اصلا شعار نمی دهم. یوسفی مدتی در دوران آسیب بود واقعا تلاش کرد و خیلی زیبا هم وزنه زد و به نظرم وزنه ۲۴۵ کیلوگرم او هم قبول بود. قطعا در آینده می تواند رکورد یک ضرب و مجموع را هم بشکند چون توانایی اش را دارد.

نایب قهرمان المپیک توکیو در پاسخ به این پرسش که علیرضا یوسفی هم برای بازی های آسیایی ۲۰۲۲ برنامه دارد و فکر می کند این مسئله بتواند در افزایش انگیزه ش برای بالا بردن رکوردهایش کمک کند؟ تصریح کرد: البته آیت شریفی هم است و ۱۰۰ درصد رقابت کار را قشنگ تر می کند و چند سال بود  رقابتی نداشتم. رقابت کمک می کند که هرسه نفربیشتر تلاش کنیم. اردوها که شروع شود با بدن آماده  وارد می شوم. برای سال آینده برنامه ریزی جدی کرده‌ام و واقعا کوه انگیزه ام که برگردم و وزنه های خوبی بزنم. از اینکه با دوستان عزیزم رقابت کنم، استقبال می کنم. این اتفاق که سطح  رقابت در دسته فوق سنگین بالا بود، باعث تلنگر شد و حضور این دو وزنه بردار در اردو و رقابتی که برای رفتن به بازی های آسیایی داریم هم باعث تلنگر دیگری می شود.

داودی در مورد غیبتش در لیگ برتر وزنه برداری نیز گفت: در ابتدا صحبت هایی شد اما به توافق نرسیدیم و کسی ما را قابل ندانست. مبلغ درخواستی من هم سنگین نبود و هر موقع هم قرارداد بستم پای تعهد اخلاقی ام مانده ام. اما تیم ها از لحاظ مالی مشکل دارند. فکر نمی کنم در فینال هم با تیمی قرارداد ببندم و تمرکزم را بیشتر روی تمرین می گذارم.

او در پاسخ به این پرسش که در کدام سالن تمرین می کند؟ تاکید کرد: من در سالن نیرو هوایی ارتش تمرین می کنم. برای خود من انگیزه است در کنار دوستانی که سن کمتری  دارند، تمرین کنم و یکی از دلایلی که به من انگیزه می دهد در آن سالن تمرین کنم، همین است.

داودی در مورد تغییر اوزان وزنه برداری برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، گفت: تغییر اوزان برای ما وزنه برداران فوق سنگین فرقی نداشت چون این وزن در المپیک هست. بقیه اوزان همه به نفع ما شد و فکر می کنم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اتفاقات خوبی برای وزنه برداری ایران بیفتد. وزنه برداران دسته ۱۰۹ کیلوگرم هم بعید می دانم بخواهند به دسته ۱۰۲+ کیلوگرم بیایند چون سطح رقابت در فوق سنگین بالا رفته است و از  طرفی تالاخادزه هم هست.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.