تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
کد خبر : 2809

تلاش برای ورود اسکی روی آب به المپیک

تلاش برای ورود اسکی روی آب به المپیک

به گزارش ایسنا، علیرضا مهر صادقی، نایب رییس ایرانی کنفدراسیون اسکی روی آسیا گفت: در تلاش هستیم با تبیین اهداف معین در قاره‌ها شرایط ورود اسکی روی آب در المپیک فراهم شود. او از هماهنگی با فدراسیون جهانی برای هدف گذاری و ایجاد شرایط لازم جهت عضویت در IOC گفت: فدراسیون جهانی اسکی روی آب

به گزارش ایسنا، علیرضا مهر صادقی، نایب رییس ایرانی کنفدراسیون اسکی روی آسیا گفت: در تلاش هستیم با تبیین اهداف معین در قاره‌ها شرایط ورود اسکی روی آب در المپیک فراهم شود.

او از هماهنگی با فدراسیون جهانی برای هدف گذاری و ایجاد شرایط لازم جهت عضویت در IOC گفت: فدراسیون جهانی اسکی روی آب (IWWF) به عنوان متولی اصلی این رشته در دنیا با کمک فدراسیون‌های قاره‌ای از جمله کنفدراسیون آسیا برنامه هدفمندی را تدارک دیده تا شرایط و فاکتورهای لازم کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای عضویت رسمی این رشته را فراهم کند و در این بین نقش کنفدراسیون آسیا به‌دلیل تعدد کشورهای عضو بسیار پررنگ است.

مهرصادقی با اشاره به محبوبیت و میزان علاقه مندی مخاطب به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی حضور یک رشته در المپیک اذعان کرد: اسکی روی آب در دنیا طرفداران و مخاطبان بی‌شماری دارد و این رشته مهیج می‌تواند در آوردگاه معظمی همچون المپیک تماشاگران زیادی را جذب کند و این مزیت بزرگی برای این رشته پرمخاطب خواهد بود.

نایب رییس کنفدراسیون اسکی روی آب آسیا تصریح کرد: اسکی روی آب علاوه بر برگزاری مستمر رقابت‌های جام جهانی، مسابقات قهرمانی جهان در رشته‌های زیر شاخه خود مثل کیبل اسکی‌ و قایق و هم‌چنین رقابت‌های قاره‌ای مثل مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های مسترز، در بازی‌های ساحلی و رقابت‌های جهانی رشته‌های غیرالمپیکی هم حضور دارد و قطعا زیرساخت‌های آن برای تعامل با IOC و ورود به المپیک مهیا خواهد شد.

وی تاکید کرد: فعال کردن کلیه کشورها در تمامی قاره‌ها و افزایش کشورهای عضو فدراسیون بین المللی و تشکیل کمیته ضد دوپینگ که از منشورهای المپیک به حساب می‌آید محور اصلی مذاکرات ما با “توماس لین” رییس تایوانی کنفدراسیون آسیا و “خوزه آنتونیو پرزپریگو” رییس فدراسیون جهانی از مکزیک بوده که اجرای این اهداف عالیه بطور مستمر در آینده پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.