تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر : 14007

تلاش بانوان وزنه بردار معلول برای حضور در مسابقات برون مرزی

تلاش بانوان وزنه بردار معلول برای حضور در مسابقات برون مرزی

مژگان نصیری در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی از رکورد بانوان وزنه بردار معلول در سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور، اظهار کرد: این دوره مسابقات تحت نظر کمیته بین المللی پارالمپیک با حضور ۶۳ وزنه بردار برگزار شد که ۶ نفر از بانوان وزنه بردار به دلیل مثبت بودن تست کرونای آنها در

مژگان نصیری در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی از رکورد بانوان وزنه بردار معلول در سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور، اظهار کرد: این دوره مسابقات تحت نظر کمیته بین المللی پارالمپیک با حضور ۶۳ وزنه بردار برگزار شد که ۶ نفر از بانوان وزنه بردار به دلیل مثبت بودن تست کرونای آنها در مسابقات حضور نداشتند. در این دوره کلیه فعالیت ها اعم از داوری، مربیگری و حتی وزنه گذاری توسط بانوان انجام شد که این موضوع برای نماینده IPC جالب و قابل توجه بود.

وی گفت: در حاشیه برگزاری مسابقات همچنین یک دوره کارگاه آموزشی برای ارتقای سطح علمی و تجربه اندوزی مربیان و داوران نیز برگزار شد که در امر قضاوت و مربیگری بسیار موثر بود.

 نصیری تصریح کرد: با وجود این که مسابقات در شرایط کرونایی برگزار می شد، اما استقبال بانوان وزنه بردار از سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور راضی کننده بود و رکوردهای خوبی نسبت به دو دوره قبل به ثبت رسید که امیدوارکننده بود.

نایب رییس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار به تشکیل تیم ملی بانوان بعد از برگزاری سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور هستید، خاطرنشان کرد: تلاش فدراسیون توسعه کیفی این رشته و شناسایی و پرورش استعدادها است تا کم کم با فراهم شدن بسترهای لازم، تیم ملی بانوان وزنه بردار را نیز زودتر تشکیل دهیم. البته برای این کار باید سطح رکورد بانوان به سطح رکوردهای جهانی نزدیک شود تا امکان تشکیل تیم ملی و حضور در مسابقات برون مرزی را داشته باشیم.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا نماینده IPC از روند مسابقات راضی بود، گفت: وی معتقد بود که سطح رکورد بانوان نسبت به دو دوره قبل پیشرفت قابل توجهی داشته و امیدوار بود که هر چه زودتر شاهد حضور بانوان وزنه بردار ایران در مسابقات بین المللی باشد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.