تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر : 19220

تلاش بانوان وزنه‌بردار معلول برای کسب سکوی آسیا

تلاش بانوان وزنه‌بردار معلول برای کسب سکوی آسیا

مژگان نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد بانوان وزنه‌بردار در اولین حضورشان در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در کره جنوبی، اظهار کرد: این مسابقات با وجود این که براساس قوانین جدید در سال ۲۰۲۲ برگزار می شد اما عملکرد بانوان وزنه بردار کشورمان در اولین حضور راضی کننده و آزمون خوبی

مژگان نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد بانوان وزنه‌بردار در اولین حضورشان در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در کره جنوبی، اظهار کرد: این مسابقات با وجود این که براساس قوانین جدید در سال ۲۰۲۲ برگزار می شد اما عملکرد بانوان وزنه بردار کشورمان در اولین حضور راضی کننده و آزمون خوبی برای آنها بود.

وی گفت: بانوان وزنه‌بردار کشورمان در شرایطی در این مسابقات حضور پیدا کردند که زمان زیادی برای آماده‌سازی آنها نداشتیم و تغییر قوانین شرایط سخت‌گیرانه‌ای را برای آنها ایجاد کرده بود. البته با این شرایط بانوان کشورمان توانستند رقابت خوبی را برابر حریفان خود که اکثر آنها از بهترین‌های پارالمپیک توکیو بودند، به نمایش بگذارند و در جایگاه پنجم و ششم قرار بگیرند.

نایب رییس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان با اشاره به برگزاری اردوهای استعدادیابی در وزنه برداری بانوان، خاطرنشان کرد: برای این که بتوانیم انگیزه بانوان را برای گرایش به این رشته افزایش دهیم، به زودی اردوهای استعدادیابی برای شناسایی بانوان مستعد در این رشته برگزار خواهیم کرد تا کم کم جایگاه پاراوزنه برداری را نیز همانند سایر رشته‌های بانوان مطرح کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر امکان حضور بانوان در بازی‌های پارالمپیک وجود دارد، افزود: برای حضور در پارالمپیک بانوان ما باید در چند درگاه شرکت کنند تا مجوز حضور در بازیهای پارالمپیک را کسب کنند، بانوان فعلا در جایگاهی نیستند که به پارالمپیک فکر کنند، برنامه‌ریزی ما در حال حاضر حضور پرقدرت در بازیهای پاراآسیایی است تا کم کم شرایط حضور بانوان را در پارالمپیک نیز فراهم کنیم.

نصیری پیرامون این پرسش که ملاک اعزام بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه چه چیزی بوده است؟ تصریح کرد: ملاک رکوردگیری که در مسابقات قهرمانی کشور سال گذشته انجام شده بود، بعد از این هر ورزشکاری که بتواند در انتخابی تیم ملی بالاترین رکورد را به ثبت برساند به مسابقات برون مرزی اعزام خواهد شد.

وی در پایان گفت: تلاش بر این است که مسیر را با احتیاط پیش ببریم تا بانوان وزنه بردار دچار آسیب دیدگی نشوند و با آمادگی بالایی در مسابقات حضور داشته باشند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.