تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 27006

تل‌آویو مدافع حقوق بشر فلسطینی را بدون اطلاع خانواده‌اش به فرانسه تبعید کرد

تل‌آویو مدافع حقوق بشر فلسطینی را بدون اطلاع خانواده‌اش به فرانسه تبعید کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، پیش از جلسه ویژه برای تصمیم گیری نهایی در مورد درخواست تجدید نظر درباره تصمیم اخراج الحموری که قرار بود اوایل ماه آینده برگزار شود، رژیم صهیونیستی وی را به فرانسه تبعید کرد. حسن الحموری، پدر صلاح تایید کرد که رژیم صهیونیستی بدون اینکه به آنها اطلاع دهند پسرش

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، پیش از جلسه ویژه برای تصمیم گیری نهایی در مورد درخواست تجدید نظر درباره تصمیم اخراج الحموری که قرار بود اوایل ماه آینده برگزار شود، رژیم صهیونیستی وی را به فرانسه تبعید کرد.
حسن الحموری، پدر صلاح تایید کرد که رژیم صهیونیستی بدون اینکه به آنها اطلاع دهند پسرش را به فرانسه تبعید کرده و آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی از این موضوع مطلع شده‌اند.
وی مقامات فرانسه و در راس آنها امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور را به توطئه چینی با رژیم صهیونیستی علیه پسرش متهم کرد و گفت، در گذشته هم دولت فرانسه برای جلوگیری از اخراج صلاح اقدامی نکرد.
پدر این زندانی تبعیدی می‌گوید، مقامات اشغالگر را در خارج تحت پیگرد قرار خواهد داد و آنچه رخ داده تنها مقدمه‌ای برای اخراج هرچه بیشتر فلسطینی‌ها از خاکشان است.
پدر الحموری پیش از این در مصاحبه با عربی ۲۱ ترس خود را از اقدام رژیم صهیونیستی برای اخراج پسرش به فرانسه که تحت بازداشت اداری است، ابراز کرده بود.
دادگاه رژیم صهیونیستی در زندان رمله، دو هفته پیش تاریخ رسیدگی به پرونده ابطال کارت ملی صلاح الحموری و اخراج وی به فرانسه را به اول سال آینده موکول کرده بود.
پیش از این وزیر داخلی رژیم صهیونیستی هم از تصمیم خود برای لغو اقامت صلاح الحموری در قدس به بهانه نقض «وفاداری به دولت اسرائیل» خبر داده بود.
پنجم سپتامبر مقامات اشغالگر کمی پیش از آزادی الحموری ۳۷ ساله، بازداشت وی را به مدت سه ماه دیگر تمدید کردند. رژیم صهیونیستی هفتم مارس پس از یورش به خانه‌اش در قدس اشغالی وی را بازداشت و دو دوره متوالی به بازداشت اداری منتقل کردند.
صلاح حسن الحموری فعال حقوق بشری و وکیل است که تابعیت فرانسه را نیز دارد. او اسیری است که در دومین سری از قرارداد وفاداری به آزادگان که جنبش حماس در سال ۲۰۱۱ امضا کرد، آزاد شد. صلاح پس از آزادی بارها توسط رژیم صهیونیستی اذیت شد؛ از ورود به کرانه باختری منع شد، تحت بازداشت اداری قرار گرفت، از قدس اخراج شد، همسر و فرزندانش به فرانسه تبعید شدند و تلفن همراه وی هک شد.
انتهای پیام 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.