تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر : 9078

تغییر ترکیب شورای عالی بیمه سلامت نباید معطل بماند

تغییر ترکیب شورای عالی بیمه سلامت نباید معطل بماند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در این نامه عنوان داشته است: وفق تبصره ۳ ماده ۳۸ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه، مکرر در ماده ۹ احکام دائمی برنامه، از سال ۱۳۸۹ دولت مکلف شد لایحه تعیین ترکیب و وظایف جدید شورای عالی بیمه سلامت کشور را تقدیم مجلس نماید. متن اولیه این لایحه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در این نامه عنوان داشته است: وفق تبصره ۳ ماده ۳۸ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه، مکرر در ماده ۹ احکام دائمی برنامه، از سال ۱۳۸۹ دولت مکلف شد لایحه تعیین ترکیب و وظایف جدید شورای عالی بیمه سلامت کشور را تقدیم مجلس نماید. متن اولیه این لایحه در اواخر دولت دهم به مجلس ارائه شد و در ابتدای دولت یازدهم توسط دولت از مجلس استرداد شد، اما این لایحه بعد از گذشت ۸ سال دیگر هرگز به مجلس ارائه نشد.

از آنجاکه تغییر نام شورای عالی بیمه خدمات درمانی به شورای عالی بیمه سلامت، برای نیابت یک امر گذرا و موقت بود و قرار نبود تکلیف قانون به تغییر و تعیین ترکیب شورا، ۱۰ سال معطل بماند، ضمن جلب توجه به متن لایحه مسترد شده، خواهشمند است دستور فرمایید با ارائه لایحه به مجلس ترکیب اعضا و شرح وظایف شورای عالی بیمه سلامت کشور مشخص گردد.

شایسته است در این تغییر و تعیین ترکیب، حقوق تمامی ذی‌نفعان خدمات سلامت شامل ارائه‌کنندگان خدمات منصفانه لحاظ شود.

سازمان نظام‌پزشکی آمادگی کامل دارددر تدوین این لایحه مترقی با دولت خدمتگزار و قانون گرا همکاری فعال داشته باشد.

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.