تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر : 10123

تعریف و تمجید عجیب از وضعیت تکواندو!

تعریف و تمجید عجیب از وضعیت تکواندو!

به گزارش ایسنا، رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک یک‌شنبه شب گذشته در مراسم اختتامیه دوره بین‌المللی مربیگری تکواندو در ایران، در صحبت‌های خود به نحوی از فدراسیون تکواندو تعریف و تمجید کرد که هیچ سنخیتی با نتایج تکواندوی ایران در سال‌های اخیر و مخصوصا در المپیک توکیو ندارد. در شرایطی که پس از

به گزارش ایسنا، رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک یک‌شنبه شب گذشته در مراسم اختتامیه دوره بین‌المللی مربیگری تکواندو در ایران، در صحبت‌های خود به نحوی از فدراسیون تکواندو تعریف و تمجید کرد که هیچ سنخیتی با نتایج تکواندوی ایران در سال‌های اخیر و مخصوصا در المپیک توکیو ندارد.

در شرایطی که پس از ناکامی محض تکواندوی ایران در رقابت‌های المپیک توکیو، مسوولان فدراسیون تکواندو رسما از مردم بابت نتایج به‌دست آمده عذرخواهی کردند، مشخص نیست بر اساس چه متر ومعیاری از عملکرد تکواندوی ایران دفاع شد و صحبت از روزهای درخشان این رشته به میان آمد؟

مهم‌ترین عامل در ارزیابی عملکرد یک رشته المپیکی پرافتخار مثل تکواندو، بررسی نتایج آن در مسابقات جهانی و مهم‌تر از آن المپیک است، اما رییس کمیته المپیک بدون توجه به شرایط سال‌های اخیر و حال حاضر تکواندو که حتی توان یک اعزام تیم کامل به مسابقات قهرمانی جهان را ندارد، با اطمینان از آینده درخشان این رشته و فتح قله‌های افتخار می‌گوید و تمام قد از عملکرد رییس فدراسیون تکواندو دفاع می‌کند و می‌گوید” ناکامی در المپیک نمی‌تواند ملاک ارزیابی عملکرد فدراسیون تکواندو باشد”.

همواره یکی از مهم‌ترین معضلات کشور در تمامی بخش‌ها از جمله سیاست، اقتصاد و فرهنگ، تعریف دور از واقعیت شرایط موجود و امیدواری به آینده بدون راهکار مشخص و توجه به واقعیت‌های موجود بوده است، این که این رویکرد در ورزش ایران و در قبال یک رشته پرافتخار هم‌چون تکواندو که فاصله بسیار زیادی با دوران اوج خود دارد نیز نهادینه شود،  نه تنها کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند، بلکه اوضاع تکواندو یا دیگر رشته‌های پرافتخار را وخیم‌تر از گذشته نیز خواهد کرد.

صالحی امیری در بخش‌هایی از صحبت‌های اخیر خود بر اساس آن چه سایت رسمی فدراسیون تکواندو منعکس کرده است، گفت: “این رشته مقتدر و سربلند به سمت قله‌های افتخار در حال حرکت است. در سفری که برای مجمع انتخاباتی کمیته بین‌المللی المپیک به یونان داشتم با رییس فدراسیون جهانی تکواندو دیدار کردم و خدا را شکر هم اکنون فرصتی دست داد تا خبرهای خوبی که شنیدم را در به شما منتقل کنم. در این دیدار از دکتر “چو” در خصوص تکواندو ایران سوال کردم که ایشان اعلام کرد، تکواندوی ایران در دنیا سرآمد است و پولادگر مدیریتی بسیار موفق دارد. ایشان با اشاره به نتیجه نگرفتن ایران در المپیک توکیو گفت، کره‌جنوبی هم در این رویداد شرایط مشابهی را داشت و با یک رویداد نمی‌توان عملکرد یک فدراسیون را ارزیابی کرد و تکواندوی ایران در مسیر جهش قرار گرفته است.”

در شرایطی که رقابت های انتخابی تیم ملی تکواندو با شکست تمامی چهره های شاخص تکواندوی ایران همراه بود، رییس کمیته ملی المپیک بدون توجه به اوضاع این رشته، می‌گوید:”پولادگر، همکارانش و تیم‌های ملی تکواندو مردان و زنان در میان رشته‌ها سرآمد هستند و در ایران، آسیا و جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و در رویدادهای پیش‌رو جهش ویژه‌ای خواهد داشت و چراغ تکواندوی ایران زمین را روشن می‌کند. تکواندو مسیر درخشش دوباره خود را پیدا کرده و قدم به قدم جلو می‌رود و تا فتح قله‌های المپیک ۲۰۲۴ که همگی شاهد هستند بر سکو می‌ایستد و پرچم ایران توسط تکواندو به اهتزاز در می‌آید.”

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.