تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر : 16580

تعداد بستری‌های کرونا به پایین‌ترین میزان خودش رسیده است

تعداد بستری‌های کرونا به پایین‌ترین میزان خودش رسیده است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در حال حاضر شرایط تهران در حوزه کرونا و به ویژه اومیکرون شرایط با ثباتی است و تقریباً بیماران بستری ما در طول چهار هفته اخیر به پائین‌ترین میزان خودش رسیده است. وی در مورد تعداد فوتی‌ها در استان تهران نیز گفت: میزان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در حال حاضر شرایط تهران در حوزه کرونا و به ویژه اومیکرون شرایط با ثباتی است و تقریباً بیماران بستری ما در طول چهار هفته اخیر به پائین‌ترین میزان خودش رسیده است.

وی در مورد تعداد فوتی‌ها در استان تهران نیز گفت: میزان مرگ و میر در سطح استان نیز حدود چهار، پنج نفر بیشتر نیست و این افراد عمدتاً جز افرادی بودند که از قبل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه به وضعیت واکسیناسیون در استان تهران اشاره و عنوان کرد: در حوزه واکسیناسیون نیز ما به رقم ۲۶ میلیون دوز در استان تهران نزدیک می‌شویم، تا به حال حدود ۱۰ میلیون و ۹۰۰ نفر دوز اول و ۹ میلیون ۸۰۰ هزار نفر دوز دوم را دریافت کردند.

زالی همچنین یادآور شد: اما برای دوز سوم هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم، زمان تزریق دوز دوم در استان تهران به گونه‌ای بوده که الان حدود چهار تا ۶ ماه از آن می‌گذرد و سطوح آنتی‌بادی افرادی که تنها تا دوز دوم تزریق کردند کاهش پیدا کرده، لذا توصیه ما این است که افراد برای دوز سوم مراجعه کنند و آن را جدی بگیرند.

وی در ادامه به ابلاغیه دوز چهارم اشاره و تصریح کرد: این ابلاغیه برای افراد با بیماری‌های خاص و افراد بالای ۸۰ سال و افراد ارائه دهنده خدمات است و فعلاً مردم عادی شامل این ابلاغیه نمی‌شوند.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونای استان تهران در پایان تأکید کرد: این شرایط ثابت نشان‌دهنده پایان و از بین رفتن کرونا نیست، لذا همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی جدی گرفته شده و به ویژه استفاده از ماسک در مجامع عمومی فراموش نشود.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.