تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر : 27385

تدوین برنامه اختصاصی مخاطره سیل شهر تهران

تدوین برنامه اختصاصی مخاطره سیل شهر تهران

اسماعیل سلیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی و هم افزایی سازمان ها و نهاد های مرتبط با پدیده سیل، درباره برنامه ریزی برای تهیه نقشه پهنه بندی خطر سیل تهران، اظهار کرد: سیل یکی از مخاطرات اولویت دار شهر تهران است. از همین رو داشتن برنامه مختص این مخاطره در شهر

اسماعیل سلیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی و هم افزایی سازمان ها و نهاد های مرتبط با پدیده سیل، درباره برنامه ریزی برای تهیه نقشه پهنه بندی خطر سیل تهران، اظهار کرد: سیل یکی از مخاطرات اولویت دار شهر تهران است. از همین رو داشتن برنامه مختص این مخاطره در شهر تهران ضروری به نظر می رسد. 
وی ادامه داد: در این برنامه ماهیت مخاطره سیل، دارایی‌های در معرض سیل در شهر تهران، آسیب پذیری ها و اقدامات مورد نیاز در قالب برنامه زمانبندی شده جمع بندی و ارائه می شود.
معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: هدف از نشستی که برگزار شد نیز بهره‌گیری از تجربیات علمی، عملی و به روزرسانی دستورالعمل‌های موجود جهت استفاده در برنامه‌ریزی اقدامات، شناسایی پتانسیل‌ها و تدوین نقش و مسئولیت دستگاه‌ها در مجموعه مدیریت شهری و در قالب کارگروه‌های ستاد پیشگیری و مدیریت بحران کلانشهر تهران به منظور آگاه سازی، آماده باش و پاسخ به مخاطره سیل است.
سلیمی افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری این سلسله نشست‌ها با دستگاه‌های ذی مدخل و متولی در امور مربوط به سیل در حال انجام است و مطابق برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری نسخه اولیه این برنامه تهیه شود. نسخه جامع این برنامه پایان سال آتی و پس از انجام مطالعات نقشه پهنه بندی خطر سیل شهر تهران تهیه خواهد شد.
انتهای پیام 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.