تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۹
کد خبر : 1596

تایید اورتگا، از سوی حزب حاکم به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه

تایید اورتگا، از سوی حزب حاکم به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حزب حاکم “جبهه آزادی بخش ساندینیستا” نیکاراگوئه در کنگره این کشور دانیل اورتگا، رئیس جمهوری و همسرش روساریو ماریو، معاون وی را به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری این کشور تایید کرد. کنگره نیکاراگوئه همچنین برنامه دولت برای ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶، کاندیداها برای مجمع قانونگذاری و ۲۰

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حزب حاکم “جبهه آزادی بخش ساندینیستا” نیکاراگوئه در کنگره این کشور دانیل اورتگا، رئیس جمهوری و همسرش روساریو ماریو، معاون وی را به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری این کشور تایید کرد.

کنگره نیکاراگوئه همچنین برنامه دولت برای ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶، کاندیداها برای مجمع قانونگذاری و ۲۰ کاندیدا برای پارلمان مرکزی آمریکا موسوم به “پارلاسن” را تایید کرد.

اورتگا و همسرش که اکنون رهبری شاخه اجرایی نیکاراگوئه را در دست دارد،‌ در سال ۲۰۱۶ انتخاب شدند.

ثبت نام کاندیداهای روز چهارشنبه گذشته آغاز شد و تا دوم اوت ادامه داشت. انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه که هر پنج سال برگزار می‌شود، قرار است هفتم نوامبر باشد. حدود ۴.۷ میلیون سکنه این کشور قرار است در این انتخابات شرکت کنند.

در همین حال، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه هشت تن از نیکاراگوئه‌ای‌ها بابت نقض حقوق بشر یا تضعیف دموکراسی در این کشور یا اجرای قانون وضع کرده که همسر رئیس جمهوری نیکاراگوئه را نیز شامل می‌شود.

این اقدامات به انزوای بیشتر دولت این کشور آمریکای لاتین در جامعه بین‌الملل منجر می‌شود که بابت سرکوب مخالفان و رسانه‌های منتقد به شدت مورد انتقاد است.

دولت اورتگا بسیاری از رقبای سیاسی از جمله کاندیداهای ریاست جمهوری را دستگیر کرده است.

تحریم‌های اتحادیه اروپا در پی تحریم‌های واشنگتن علیه مقام‌های ارشد نیکاراگوئه و سایر اعضای خانواده اورتگا وضع می‌شوند.

شورای اروپایی نیز گفته که تحریم‌ها شامل مسدود شدن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر است که علیه این هشت نفر وضع شده است. اوضاع سیاسی در نیکاراگوئه در ماه‌های اخیر بیش از پیش وخیم شده است.

عفو بین‌الملل نیز خواستار تحقیق درباره نقض‌های حقوق بشری در نیکاراگوئه شده و هشدار داده که اورتگا سیستمی از مصونیت قضایی ایجاد کرده که احتمالا باعث برگزاری انتخابات عادلانه نمی‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.