تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 9570

تاکید سفیر سریلانکا بر افزایش ارتباطات ورزشی در کشتی و کریکت با ایران

تاکید سفیر سریلانکا بر افزایش ارتباطات ورزشی در کشتی و کریکت با ایران

به گزارش ایسنا، همزمان با برگزاری سی و پنجمین دوره رقابت های کشتی قهرمانی ارتش های جهان، سفارت سری لانکا در ایران و فدراسیون کشتی، مراسم دوستی ورزشی ایران و سریلانکا ۲۰۲۱ را در محل سفارت سریلانکا در تهران برگزار کردند. در این مراسم که با حضور تیم کشتی نظامیان سریلانکا، دبیر فدراسیون کشتی ایران

به گزارش ایسنا، همزمان با برگزاری سی و پنجمین دوره رقابت های کشتی قهرمانی ارتش های جهان، سفارت سری لانکا در ایران و فدراسیون کشتی، مراسم دوستی ورزشی ایران و سریلانکا ۲۰۲۱ را در محل سفارت سریلانکا در تهران برگزار کردند.

در این مراسم که با حضور تیم کشتی نظامیان سریلانکا، دبیر فدراسیون کشتی ایران و برخی مسئولان سازمان گردشگری برگزار شد، بر سر موضوع تقویت روابط ورزشی بین سریلانکا و ایران مخصوصا در رشته کشتی رایزنی شد.

ویپولاتیجا ویشوانات آپوسنو، سفیر سریلانکا در ایران با قدردانی از حضور مهمانان در این مراسم، بر اهمیت تقویت روابط ورزشی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: هر دو کشور در ورزش جهان برای کریکت و کشتی شناخته شده هستند و تبادل دانش، تجربه، تکنیک و تخصص در بخش ورزش بین دو کشور ضروری است.

در این جلسه راه‌های توسعه بیشتر روابط حال حاضر ورزشی بین دو کشور در زمینه های مشترک دو جانبه بخصوص کریکت و کشتی مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر فدراسیون کشتی ایران این اطمینان را داد که مساعدت و حمایت همه جانبه خود را از کشتی سریلانکا تا رساندن آن به سطح مطلوب ادامه دهد.

سفیر سریلانکا همچنین از دولت و نیروهای نظامی ایران جهت فراهم آوردن امکانات برای تیم کشتی نظامیان سریلانکا که در سی و پنجمین مسابقات کشتی نظامیان جهان ۲۰۲۱ در تهران شرکت داشت تشکر کرد و از قول همکاری ابراهیم مهربان، دبیر فدراسیون کشتی نیز برای کمک به کشتی سریلانکا قدردانی کرد.

سفیر سریلانکا همچنین از برگزاری وبینار بین فدراسیون های کشتی سریلانکا و ایران در سال ۲۰۲۲ با همکاری وزارت ورزش خبر داد و گفت: موضوع اضافه کردن کمیته ورزش و جوانان در اجلاس بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سریلانکا را بررسی خواهد کرد.

در ادامه این مراسم، اودولا ویجسینگه نماینده تیم کشتی نظامیان سریلانکا، با قدردانی از برگزار کنندگان مراسم دوستی ورزشی ایران و سریلانکا، از نتایج این جلسه برای کمک به ورزش دو کشور ابراز رضایت کرد و گفت: تجربه فراوانی از سفر به ایران به دست آوردم.

همچنین در این مراسم مستند “جواهر اقیانوس هند” نیز برای حاضران به نمایش درآمد و سفیر سریلانکا از تیم کشتی نظامیان این کشور با تقدیم هدایایی قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.