تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر : 9186

تاثیر مصرف چای و قهوه بر کاهش خطر سکته مغزی و زوال عقل

تاثیر مصرف چای و قهوه بر کاهش خطر سکته مغزی و زوال عقل

به گزارش ایسنا، سکته مغزی عامل ۱۰ درصد موارد مرگ و میر در جهان است و زوال عقل نیز یکی از بزرگترین چالش‌ءهای حوزه سلامت در جهان است. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰، ۱۳۰ میلیون نفر در جهان به این عارضه دچار شوند. در این بررسی، ۳۶۵ هزار نفر فرد ۵۰ تا ۷۴ ساله برای

به گزارش ایسنا، سکته مغزی عامل ۱۰ درصد موارد مرگ و میر در جهان است و زوال عقل نیز یکی از بزرگترین چالش‌ءهای حوزه سلامت در جهان است. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰، ۱۳۰ میلیون نفر در جهان به این عارضه دچار شوند.

در این بررسی، ۳۶۵ هزار نفر فرد ۵۰ تا ۷۴ ساله برای مدت یک دهه مورد مطالعه قرار گرفتند. در شروع مطالعه، شرکت کنندگان گزارشی از میزان مصرف چای و قهوه ارائه کردند. در مدت زمان انجام مطالعه، ۵۰۷۹ نفر از این افراد به زوال عقل و ۱۰ هزار و ۵۳ نفر حداقل یکبار دچار سکته مغزی شدند.

محققان مشاهده کردند: افرادی که دو تا سه فنجان قهوه یا سه تا پنج فنجان چای در روز مصرف کرده اند با کمترین میزان خطر ابتلا به زوال عقل یا سکته مغزی روبرو بوده اند.

محققان دانشگاه پزشکی تیانجین چین اظهار داشتند: نوشیدن قهوه یا ترکیب کردن آن با چای با کاهش خطر زوال عقل ناشی از سکته مغزی مرتبط است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.