تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 18100

تاثیرات حمله رژیم صهیونیستی علیه سیلوهای غزه در حد یک حمله شیمیایی است

تاثیرات حمله رژیم صهیونیستی علیه سیلوهای غزه در حد یک حمله شیمیایی است

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، حمله‌ای که رژیم صهیونیستی در ۱۵ مه سال گذشته علیه سیلوهای کشاورزی و انبارهای دارویی در شمال نوار غزه انجام داد، موجب شد صدها تن آفت‌کش، کود و پلاستیک به آتش کشیده شود. از طرفی این حمله ساکنان محلی را با مشکلات بهداشتی مواجه کرد؛ در این میان

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، حمله‌ای که رژیم صهیونیستی در ۱۵ مه سال گذشته علیه سیلوهای کشاورزی و انبارهای دارویی در شمال نوار غزه انجام داد، موجب شد صدها تن آفت‌کش، کود و پلاستیک به آتش کشیده شود. از طرفی این حمله ساکنان محلی را با مشکلات بهداشتی مواجه کرد؛ در این میان دو سقط جنین گزارش و نشانه‌هایی از آسیب زیست محیطی آشکار شد.

تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص از جمله بررسی فیلم‌ها و ویدئوهای ضبط شده دوربین مداربسته، مصاحبه‌های متعدد با شهروندان و بررسی عکس‌های سه‌بعدی این انبار و سیلوها انجام شده است. سازمان غیردولتی حقوق بشر فلسطینی به نام “الحق” برای اولین بار چنین مواردی را منتشر می‌کند.

کارشناسان حقوقی از اسناد منتشر شده توسط “الحق” به این نتیجه رسیدند که رژیم صهیونیستی با حمله خود به این سیلوها و با آگاهی نسبت به حضور مواد شیمیایی در انبارهای این محل، چنین حمله‌ای را انجام داده است؛ همچنین حملات این رژیم موجب آلوده شدن مواد غذایی شده و می‌توان آن را در حد یک حمله شیمیایی تلقی کرد.

گزارش شده است که در این حمله رژیم صهیونیستی، ۲۵۶ فرد در غزه به شهادت رسیدند. سازمان “الحق” عنوان کرد که رژیم صهیونیستی از قصد زیرساخت‌ها و اقتصاد غزه را هدف قرار داد.

دادگاه کیفری بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ تحقیقاتی را درخصوص جنایات جنگی که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی انجام شده، آغاز کرد اما این رژیم با صلاحیت و حکم دادگاه مخالفت می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.