تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر : 10998

تأکید مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران بر تکمیل پایانه های خطوط مترو

تأکید مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران بر تکمیل پایانه های خطوط مترو

به گزارش ایسنا، شایسته اصل در سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارشی درباره حادثه تصادف قطار متروی تهران -کرج گفت: خداوند را شاکرم که توفیق داد برای خدمت رسانی به شهروندان در این حوزه موثر باشم امیدوارم با حمایت اعضای شورا در خدمت رسانی هر بهتر به شهروندان توفیقات

به گزارش ایسنا، شایسته اصل در سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارشی درباره حادثه تصادف قطار متروی تهران -کرج گفت: خداوند را شاکرم که توفیق داد برای خدمت رسانی به شهروندان در این حوزه موثر باشم امیدوارم با حمایت اعضای شورا در خدمت رسانی هر بهتر به شهروندان توفیقات را کسب کنم.

وی افزود: به دلیل فرسودگی ناوگان اتاق فرمان ما متوجه بروز این حادثه نمی شود و تنها آسیب سوزن را در سیستم متوجه می شود. در این حادثه سرعت قطار جانبی بسیار کم بوده و برخورد نیز با این سرعت کم صورت می گیرد. در حقیقت لوپ قطارها و ترمز قطار جانبی به درستی عمل می کنند. برهمین اساس شدت برخورد بسیار کم بوده است.

شایسته اصل ادامه داد: در این حادثه خداوند به ما لطف بسیاری داشته چرا که قطاری که از رو به رو وارد ایستگاه می شده از حادثه درون ایستگاه اطلاع نداشته چرا که مرکز فرمان از این حادثه اطلاع نداشته که به راهور قطار شمالی اطلاع رسانی کند برهمین اساس یکی از پیمانکاران به صورت دستی راهور قطار شمالی را مطلع می کند که اگر این اتفاق نمی افتد می توانست برخورد دیگری نیز شکل بگیرد.

مدیرعامل متروی تهران با اشاره به اینکه در قطار اصلی درون ایستگاه چیتگر و همچنین قطار جانبی که به عنوان قطار سریع السیر بوده است تعداد زیادی مسافر وجود داشته افزود: هنگامی که پس از بروز حادثه مسافرین از قطار پیاده می شدند تعدادی در همان جا آسیب می بینند و در همان محل احتمال بروز خطرات دیگری همچون برق گرفتگی وجود داشت که به لطف خداوند چنین حادثه ای روی نداد.

وی گفت: به دلیل انباشت مشکلات گذشته برنامه ای را پیش بینی کردیم که با اولویت بندی نسبت به حل و فصل مشکلات اقدام کنیم. در حال حاضر مترو با چالشهایی رو به رو است که نیازمند توجه اعضای شورای شهر است. در حال حاضر نسبت به بکار گیری نیروهای پلیس با کمبود مواجهیم که این کمبود در ۴۰ ایستگاه به طور محسوس وجود دارد، از سوی دیگر فرسوده بودن سیستم های پایش و نظارت مترو نیز باید مورد توجه قرار گیرد. مرکز فرمان اصلی ما در ساختمان کالج نیازمند نوسازی است همچنین مشکلات سیستم اعلان و اطفای حریق در مترو می تواند خطرناک تر از بازار گل باشد سیستم های هواسازی نیز می تواند چالش برانگیز باشد که همگی باید مورد توجه و نوسازی قرار گیرند.

شایسته اصل تاکید کرد: در دوره ای تصمیم گیری شده بود که سیستم متروی تهران دارای شرکت هولدینگ و بعدها نیز شرکت بهره برداری در آن شکل گرفت اما امروز نیاز است که این چارچوبها اصلاح شود وظیفه ما افزایش کیفیت خدمت رسانی به شهروندان است لذا در این مسیر باید با برنامه ریزی اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم. در حال حاضر حدود ۱۰۰ پله برقی در متروی تهران نیازمند نوسازی است که مشکلات ناشی از آنها کمتر از خود ناوگان مترو و فرسودگی آن نیست.

وی با اشاره به عدم تحقق تعهد دولتها برای پرداخت بدهی هایشان به مترو گفت: برخی دستگاه ها حتی حداقل دغدغه ای نسبت به مترو ندارند این در شرایطی است که حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز عاجل برای تامین قطعات وجود دارد. البته در این راستا مسیر دیگری را نیز دنبال می کنیم که آن تولید داخلی است. در همین راستا وزارت دفاع نیز اعلام آمادگی کرده که در موضوع تولید به ما کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بهره براری مترو ادامه داد: در حال حاضر ۸000 نفر پرسنل داریم اما بسیاری از نیروهای تخصصی ما در حال بازنشسته شدن هستند. دو برنامه را به صورت ویژه برای تامین قطعات راهبردی و نیازهای عاجل دنبال می کنیم و از سوی دیگر مردم نیاز دارند که کیفیت خدمات به آنها بهتر شود. بی تردید در دنیا متروها یکی از المانهای هویتی شهری هستند اما متروی ما تاریک و بی روح است و متاسفانه تاکنون به این موضوع پرداخت نشده و در حوزه زیبایی عقب هستیم.

وی افزود: با هزینه کمی می توان مترو را در حوزه زیبایی مطلوب تر کند که این موضوع در دستور کار ما قرار گرفته متاسفانه آسانسورهایی که برای ما نصب می شوند، استاندارد لازم را ندارد؛ لذا بیمه گذار آنها را بیمه نمی کند و باید این آسانسورها خاموش بماند ما سیستم بسیار فرسوده ای را تحویل گرفته ایم و امیدواریم در تولید بومی حدود ۵۰ درصد قطعات مورد نیاز خود را تامین کنیم. بی تردید در این مسیر باید نسبت به تکمیل پایانه ها اقدام کنیم چرا که حتی در صورت تامین واگن و اضافه شدن قطارها بدون داشتن پایانه همچنان با مشکل مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.