تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۳۳
کد خبر : 12804

بیشتر از هر چیز کلمه ” ما ” در تیم ملی ایران وجود دارد

بیشتر از هر چیز کلمه ” ما ” در تیم ملی ایران وجود دارد

اصغر شرفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی و عملکرد این تیم اظهار کرد: به نظر من تیم ملی ایران به معنای واقعی یک تیم فوتبال شده و رابطه‌ها دوستانه‌ است و دلیلش کادرفنی است که توانسته چنین تیمی را درست کند. باوجود این‌که خیلی‌ها با اسکوچیچ مخالف بودند

اصغر شرفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی و عملکرد این تیم اظهار کرد: به نظر من تیم ملی ایران به معنای واقعی یک تیم فوتبال شده و رابطه‌ها دوستانه‌ است و دلیلش کادرفنی است که توانسته چنین تیمی را درست کند. باوجود این‌که خیلی‌ها با اسکوچیچ مخالف بودند اما او مربی بدی نیست و ببینید چه اتفاقی می‌افتد که تیمش در همه بازی‌ها پیروز می‌شود و اکنون دیگر همه باورش کردند.

او ادامه داد: وحید هاشمیان و کریم باقری دو فوتبالیست بزرگ ایران هستند که از نظر اخلاقی هم بزرگ هستند و اکنون در کنار تیم ملی‌اند و به همین دلیل نمی‌توانید در این تیم بی انضباطی ببینید یا این‌که بچه‌ها حرمت کوچک تر و بزرگ تر را رعایت نکنند. قبل از این افرادی که به لحاظ مالی پاک نبودند بالای سر تیم ملی بودند. مثلا ویلموتس و برخی‌ها در فدراسیون زد و بند می‌کردند و آدم‌های کوچک را بر سر کار می‌گذاشتند. برخی‌ها هرگز در خواب هم نمی‌دیدند مربی تیم ملی شوند. مثلا می‌آمدند مربی می‌شدند تا از دلار چهارهزار تومانی استفاده کنند اما اکنون باقری و هاشمیان آدمهای  پاکی هستند و در زمان بازیگری هم فوتبالیست‌های بزرگی بودند.

این پیشکسوت فوتبال ایران با بیان این‌که بازیکنان تیم ملی کادرفنی را باور دارند، گفت: این جام جهانی بسیار به تغییر فوتبال ما کمک می‌کند و باعث می‌شود لژیونرهای بیشتری را بعد از جام جهانی داشته باشیم. نمی‌شود از این تیم ایرادی گرفت و همیشه منضبط است و جنگ اعصاب ندارد. هیچ تیمی نمی‌تواند جلوی این بازیکنان به راحتی بایستد و به نظر من دیگر باید خودمان را باور کنیم و اگر هم بخواهیم سرمربی را تغییر دهیم، باید به گزینه‌های خودمان برسیم که حق‌شان است، نه کسانی که اصلا پایشان به توپ نخورده است.

او اضافه کرد: تیم ملی اکنون دو بازی دیگر دارد و چه ببرد و چه ببازد با آرامش کار خواهند کرد. در این فرصت باقی مانده تا جام جهانی باید سعی کنیم روحیه این بازیکنان را بالا نگه داریم و نمی‌شود به این زودی ضعف تیم ملی را در خط دفاع حل کرد. البته با این دفاع بازی کردیم و گل هم نخوردیم و چیز صد در صدی وجود ندارد اما مهم این است که بازیکنان فداکاری می‌کنند و در خدمت تیم ملی هستند. طارمی تا محوطه جریمه می‌آید و دفاع می‌کند و این نشان می‌دهد تیم ما چقدر هماهنگ است.

شرفی ادامه داد: بیشتر از هر چیز کلمه ” ما ” در تیم ملی ایران وجود دارد و مساله‌ای که وجود دارد این است که در این چند ماه باقی مانده نباید تیم را رها کنیم و باید به تیم برسیم. مردم ایران هم به کمتر از دور دوم رضایت نخواهند داد. تیم ملی اگر حواسش جمع باشد می‌تواند به دور دوم صعود کند. یادم است در زمان خودمان که می‌خواستیم به جام جهانی‌ آرژانتین برویم، بازی‌های دوستانه‌مان تیم‌های اروپایی بودند. مثلا در تورنمنت پاری سن ژرمن یا تورنمنت رئال مادرید شرکت می‌کردیم و با این تیم‌ها بازی می‌کردیم تا تن‌مان به بازیکنان بزرگ اروپایی بخورد و ترس‌مان بریزد.

او در پایان اضافه کرد: اکنون هم باید بازی تدارکاتی بگذاریم و حتی اگر گل‌های زیادی بخوریم عیبی ندارد. باید با تیم‌های خوب بازی کنیم تا بتوانیم در جام جهانی آمادگی لازم را داشته باشیم. این تیم می‌تواند به دور دوم برود چون به نفر تکیه نمی‌کند و یک تیم است. بیشتر بازیکنان ما در اروپا بازی می‌کنند و حرفه‌ای هستند و می‌خواهند پیراهن وطن‌شان را بپوشند و با جان و دل بازی کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.