تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 10603

بنا در چه صورتی حکم به انتخابی رو در رو می‌دهد؟

بنا در چه صورتی حکم به انتخابی رو در رو می‌دهد؟

بهروز حضرتی‌پوردر گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور در زاهدان، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان با بضاعتی که دراختیار داشت، نهایت تلاش خود را برای برگزاری خوب این رقابت‌ها به کار گرفت. قطعا برگزاری این رقابت‌ها در زاهدان می‌تواند به لحاظ انگیزشی تاثیر زیادی در جامعه کشتی استان و ظهور

بهروز حضرتی‌پوردر گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور در زاهدان، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان با بضاعتی که دراختیار داشت، نهایت تلاش خود را برای برگزاری خوب این رقابت‌ها به کار گرفت. قطعا برگزاری این رقابت‌ها در زاهدان می‌تواند به لحاظ انگیزشی تاثیر زیادی در جامعه کشتی استان و ظهور استعدادهای کشتی داشته باشد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی، افزود: این استان سالیان زیادی است مخصوصا در رده‌های پایه از پتانسیل بالایی برخوردار است و موفق شده کشتی گیران خوبی را به تیم‌های ملی معرفی کند.

وی درباره ارزیابی خود از سطح کیفی این مسابقات، گفت: تعداد زیادی کشتی‌گیر در این مسابقات حصور داشتند چون بچه‌های تیم ملی جوانان، امید و بزرگسالان در اینجا حصور نداشتند و طبیعی است سطح کیفی مسابقات پایین‌تر از سال‌های قبل باشد. اما بچه‌هایی هم که غایب بودند احتمالا برای کسب سهمیه جام تختی به میدان می‌آیند.

حضرتی‌پور خاطرنشان کرد: در هر وزن از این مسابقات ۳ نفر برتر به صورت مستقیم سهمیه جام تختی را به‌دست آوردند و ۳ نفر هم از مسابقات کسب سهمیه جام تختی مجوز این مسابقات را به‌دست می‌آورند. در نهایت بهترین نفر جام تختی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شود و سایر مراحل چرخه انتخابی نیز اجرا می‌شود. احتمالا ۳ نفر از جام تختی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند، قرار است نفر برتر جام تختی به قهرمانی آسیا اعزام شود اما کادر فنی در صورت لزوم برای اعزام برترین نفرات تصمیم گیری خواهد کرد.

وی افزود: برای ارزیابی نفرات آسیایی و نفراتی که در اردوی تیم ملی حضور دارند، آن‌ها تا تیرماه به جام‌های مختلف خارجی اعزام می‌شوند. با توجه به نزدیکی مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی باید ۲ تیم ملی را تشکیل دهیم که بر همین اساس نیز ۶ نفر برای بازی‌های آسیایی و ۱۰ نفر برای مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند. در جام تختی در ۴ وزن ۵۵، ۶۰، ۷۲ و ۸۷ کیلوگرم تمام دارایی ما به میدان می‌روند، بنابراین یک مرحله ارزیابی نفرات ما در جام تختی و یک مرحله نیز ارزیابی نفر اعزامی به مسابقات آسیایی خواهد بود. اگر هم در تورنمنت‌ها به نتیجه نرسیم و گره کار باز نشود انتخابی رو در دور می‌گذاریم، در غیر این‌صورت ارزیابی اصلی برای ما تورنمنت‌های خارجی است.

حضرتی‌پور درباره علت تفاوت‌های چرخه کشتی فرنگی با کشتی آزاد، گفت: پتانسیل کشتی آزاد با فرنگی بسیار متفاوت است. هدف ما این است که برترین نفرات از دل مسابقات مختلف به مسابقات خارجی اعزام و در نهایت با بررسی‌های لازم، برترین‌ها به عضویت تیم ملی دربیایند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.