تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 23000

بلینکن: آمریکا آماده همکاری دیپلماتیک با روسیه بر سر اوکراین است

بلینکن: آمریکا آماده همکاری دیپلماتیک با روسیه بر سر اوکراین است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: فکر می‌کنم آنچه در هفته‌های اخیر شاهدش بودیم، حملات چند برابری روسیه به اوکراین بوده است. وی ادامه داد: واقعیت این است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و دولت مسکو هیچ علاقه‌ای به هیچ نوع دیپلماسی معناداری نشان نداده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: فکر می‌کنم آنچه در هفته‌های اخیر شاهدش بودیم، حملات چند برابری روسیه به اوکراین بوده است.
وی ادامه داد: واقعیت این است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و دولت مسکو هیچ علاقه‌ای به هیچ نوع دیپلماسی معناداری نشان نداده‌اند. تا زمانیکه آنها این کار را نکنند و علاقه خود را به دیپلماسی نشان ندهند، پیگیری روند پیرامون اوکراین بسیار سخت است. ما بارها بیان کرده‌ایم که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفته این موضوع در نهایت از طریق دیپلماسی حل خواهد شد.
این دیپلمات ارشد آمریکایی در ادامه صحبت‌هایش گفت: اگر زمانی روسیه نشان دهد که تمایل و هدف جدی از مشارکت در چنین دیپلماسی‌ای دارد، ما نیز آماده خواهیم بود. اما در این لحظه متاسفانه هیچ نشانه‌ای در این باره وجود ندارد.
روز سه شنبه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین  تصمیم شورای امنیت و دفاع ملی مبنی بر غیرممکن بودن مذاکره با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود را اجرا کرد.
فرمان مربوطه در وبسایت دفتر رئیس جمهوری اوکراین منتشر شد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اظهار نظری درباره این تصمیم گفت که دو طرف به مذاکره نیاز دارند به همین دلیل روسیه منتظر تغییر موضع زلنسکی یا رئیس جمهوری بعدی اوکراین در مورد گفتگو با مسکو خواهد ماند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.