تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 14498

بلیت پروازهای نوروزی به هیچ عنوان افزایش نمی‌یابد

بلیت پروازهای نوروزی به هیچ عنوان افزایش نمی‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار افندی‌زاده در نشست خبری تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت سفرهای نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده سفرها انجام شود. وی افزود: پیش‌بینی ما انجام ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار جابجایی با حمل و نقل عمومی جاده‌ای اعم از

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار افندی‌زاده در نشست خبری تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت سفرهای نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده سفرها انجام شود.

وی افزود: پیش‌بینی ما انجام ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار جابجایی با حمل و نقل عمومی جاده‌ای اعم از مینی‌بوس، اتوبوس و سواری کرایه، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار جابجایی با قطار، یک میلیون و ۷۰۰ هزار جابجایی با هواپیما و بیش از ۶ میلیون جابجایی دریایی است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در جاده‌ها طی نوروز ۱۴۰۱ روزانه حداقل دو میلیون تردد شاهد باشیم که عمده ترددها از ۲۲ هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه و ۴۷ هزار کیلومتر راه اصلی است.

به گفته افندی‌زاده، ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۳۰ هزار سواری کرایه از سوی سازمان راهداری برای انجام سفرهای نوروزی در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۲ هزار و ۶۶۰ راهدار در کنار پلیس راهور، اورژانس و هلال‌احمر در جاده‌ها مستقر شده و به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: روزانه ۲۲۵ قطار برای سرویس‌دهی پیش‌بینی شده که حدود ۴۵۰۰ رام قطار در ۲۰ روز است. همچنین برای هر روز از سفرهای نوروزی ۱۰۶ هزار و ۸۰۳ صندلی قطار مهیاست که در مجموع ۲۰ روز به بیش از ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار صندلی می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: سازمان هواپیمایی کشوری برای ایام نوروز مجوز ۱۴ هزار و ۷۰۱ پرواز داخلی را داده است. همچنین برای ایرلاین‌های داخلی مجوز انجام ۳۰۵۰ پرواز خارجی و برای ایرلاین‌های خارجی ۱۵۳۶ پرواز مجوز صادر شده است. تعداد صندلی‌های پروازی داخلی در نظر گرفته شده برای نوروز ۱۴۰۱ حدود ۲۵ هزار و ۸۳۵ صندلی است.

افندی‌زاده تاکید کرد: برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در همه مودهای آن، تزریق حداقل دو دوز واکسن و برای پروازهای خارجی همراه داشتن تست PCR منفی الزامی است.

وی درباره ایمنی راه‌ها گفت: مشکل جاده چالوس به دلیل رانش زمین در پی بارش‌های اخیر بود که سبب شد تا قسمتی از جاده چالوس پس از تونل کندوان به طول چند ۱۰ متر شکاف در جاده ایجاد شود. نیروهای راهداری در حال حاضر در محل هستند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

افندی‌زاده خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما برای سفرهای نوروز ۱۴۰۱ داده نخواهد شد. سازمان هواپیمایی تیم‌های بازرسی را آماده کرده که اگر مورد گرانفروشی دیده شد، برخورد جدی صورت گیرد. مردم هم می‌توانند با استفاده از سامانه‌های سازمان هواپیمایی کشوری موارد تخلف در فروش بلیت را گزارش دهند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره فروش اینترنتی بلیت اتوبوس گفت: طبق گزارش‌های دریافتی، فروش اینترنتی بلیت در حال انجام است. یکی از برنامه‌های ما در وزارت راه و شهرسازی، تسهیل خرید بلیت ناوگان حمل و نقل برای مردم است اما با این حال فروش اینترنتی محدودیت دارد و معمولاً ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان به صورت اینترنتی فروش رفته و ۵۰ درصد ظرفیت مابقی برای فروش حضوری است. همچنین سرویس اتوبوس‌های دیگری در صورت اتمام بلیت اینترنتی برای مسافران در نظر گرفته خواهد شد.

وی درباره خرید ناوگان قطار مسافری اظهار کرد: شرکت مپنا به عنوان تولیدکننده داخلی ظرف سه سال آینده می‌تواند ۱۵۰ دستگاه واگن مسافری تحویل دهد. بر اساس برآوردهای ما طی این مدت (سه ساله) ۹۰۰ دستگاه واگن مسافری نیاز داریم بنابراین باید ۷۵۰ دستگاه مابقی را وارد کنیم.

منبع : مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.