تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر : 32421

بلایای جوی جان بیش از ۲ میلیون نفر را بین ۱۹۷۰ تا ۲۰۲۱ گرفته است

بلایای جوی جان بیش از ۲ میلیون نفر را بین ۱۹۷۰ تا ۲۰۲۱ گرفته است

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، این سازمان همچنین خاطرنشان کرد که بیش از ۹۰ درصد از این مرگ و میرهای ثبت شده در کشورهای در حال توسعه رخ داده است. در عین حال، بیش از ۶۰ درصد از ضررهای اقتصادی نیز در اقتصادهای پیشرفته ثبت شده است. این سازمان گفت که بین سال‌های

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، این سازمان همچنین خاطرنشان کرد که بیش از ۹۰ درصد از این مرگ و میرهای ثبت شده در کشورهای در حال توسعه رخ داده است. در عین حال، بیش از ۶۰ درصد از ضررهای اقتصادی نیز در اقتصادهای پیشرفته ثبت شده است.
این سازمان گفت که بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۲۱، آسیا ۴۷ درصد از کل مرگ و میرهای گزارش شده در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است و توفان‌های استوایی، عامل اصلی تلفات گزارش‌شده هستند.
در همین دوره، ۷۳۳ هزار و ۵۸۵ نفر در آفریقا، ۵۸ هزار و ۴۸۴ نفر در آمریکای جنوبی، ۷۷ هزار و ۴۵۴ نفر در آمریکای شمالی و مرکزی و ۱۶۶ هزار و ۴۹۲ نفر نیز در اروپا جان خود را از دست داده‌اند.
همچنین بر اساس پیش‌بینی متخصصان بین‌المللی،‌ پدیده آب و هوایی «ال نینو» تابستان امسال (۲۰۲۳) در بسیاری از نقاط جهان رخ خواهد داد و خسارت‌های سنگینی به دنبال خواهد داشت.
پدیده آب و هوایی «ال نینو» از چرخه‌های فوق‌العاده شدید آب و هوایی در جهان است که اغلب بین دو تا هفت سال یک‌بار، باعث ایجاد تغییرات بزرگی در وضعیت آب و هوای سراسر کره زمین می‌شود.
طبق پیش‌بینی‌ها، مجموع زیان‌های اقتصاد جهانی ناشی از وقوع پدیده ال نینو و تحولات اقلیمی در طول دوره زمانی بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۹۹ میلادی، احتمالا بیش از ۷۱ هزار میلیارد یورو خواهد بود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.