تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 11082

بلاهای طبیعی پرهزینه جهان در سال ۲۰۲۰ کدامند؟

بلاهای طبیعی پرهزینه جهان در سال ۲۰۲۰ کدامند؟

به نقل از نیوز، کریستین اید(Christian Aid، سازمان خیریه بریتانیا در مبارزه با فقر جهانی) می‌گوید: افزایش ۱۳ درصدی هزینه خسارت نشان‌دهنده اثرات تغییرات آب‌وهوایی است که طوفان آیدا پرخرج‌ترین آن است. این سازمان افزود: روند صعودی منعکس‌کننده تاثیرات تغییرات آب‌وهوایی ساخته دست بشر بوده و  ۱۰ فاجعه مورد بحث حداقل ۱۰۷۵ نفر را از

به نقل از نیوز، کریستین اید(Christian Aid، سازمان خیریه بریتانیا در مبارزه با فقر جهانی) می‌گوید: افزایش ۱۳ درصدی هزینه خسارت نشان‌دهنده اثرات تغییرات آب‌وهوایی است که طوفان آیدا پرخرج‌ترین آن است.

این سازمان افزود: روند صعودی منعکس‌کننده تاثیرات تغییرات آب‌وهوایی ساخته دست بشر بوده و  ۱۰ فاجعه مورد بحث حداقل ۱۰۷۵ نفر را از بین برده و ۱.۳ میلیون نفر را آواره کرده است.

این گروه سالانه هزینه حوادث آب‌وهوایی مانند سیل، آتش‌سوزی و موج گرما را بر اساس ادعای بیمه محاسبه می‌کند.

پرهزینه‌ترین فاجعه در سال ۲۰۲۱ طوفان آیدا بود که شرق ایالات متحده را درنوردید و حدود ۶۵ میلیارد دلار خسارت وارد کرد. این طوفان پس از آرام یافتن در لوئیزیانا در پایان ماه آگوست مسیر خود را به سمت شمال طی کرد و باعث سیل گسترده در شهر نیویورک و مناطق اطراف آن شد.

سیل غیرعادی و مرگبار در آلمان و بلژیک در ماه جولای با ۴۳ میلیارد دلار خسارت در رتبه بعدی فهرست قرار گرفت.

طوفان ناگهانی و زمستانی در تگزاس که شبکه برق این ایالت وسیع را از بین برد، ۲۳ میلیارد دلار هزینه در بر داشت و پس از آن سیل در استان هنان چین در ماه جولای که هزینه آن ۱۷.۶ میلیارد دلار برآورد شد.

دیگر بلاهایی که چندین میلیارد دلار هزینه رقم زد، سیل در کانادا، یخ‌زدگی اواخر بهار در فرانسه که به باغ‌های انگور آسیب رساند و طوفان موسمی در هند و بنگلادش در ماه مه بود.

این گزارش اذعان کرد که این ارزیابی بیشتر مربوط به بلایای کشورهای ثروتمند است که زیرساخت‌های بیمه بهتری دارند اما خسارات مالی بلایای کشورهای فقیر اغلب غیرقابل محاسبه است؛ به‌ عنوان مثال در سودان جنوبی سیل حدود ۸۰۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داد.

کریستین اید خاطرنشان کرد: برخی از ویرانگرترین رویدادهای شدید آب‌وهوایی در سال ۲۰۲۱ به کشورهای فقیرتر ضربه زد که سهم کمی در ایجاد تغییرات آب‌وهوایی داشته است.

در اواسط ماه دسامبر بزرگترین شرکت بیمه اتکایی جهان، سوئیس ری، خسارت فجایع طبیعی و رویدادهای شدید آب‌وهوایی را حدود ۲۵۰ میلیارد دلار در سال جاری برآورد کرد.

به گفته این سازمان این خسارت در مجموع ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و هزینه صنعت بیمه به‌ تنهایی چهارمین صنعت هزینه‌بر از سال ۱۹۷۰ بوده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.