تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 14136

بسکتبالی که قربانی دشمنی‌ها شد!/ منافع برخی‌ها تامین نشود بد بدرقه می‌شوند

بسکتبالی که قربانی دشمنی‌ها شد!/ منافع برخی‌ها تامین نشود بد بدرقه می‌شوند

محمدمهدی ایزدپناه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخاب جواد داوری به عنوان رئیس جدید فدراسیون بسکتبال ایران، توضیح داد: آقای داوری قهرمان تیم‌ ملی و از خانواده بسکتبال است. خوشحال هستیم که یک نفر از خانواده بسکتبال رئیس فدراسیون شد. او دردهای بسکتبال را می‌شناسند، سال‌ها رئیس هیات اصفهان بوده و استان‌ها را می‌تواند درک

محمدمهدی ایزدپناه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخاب جواد داوری به عنوان رئیس جدید فدراسیون بسکتبال ایران، توضیح داد: آقای داوری قهرمان تیم‌ ملی و از خانواده بسکتبال است. خوشحال هستیم که یک نفر از خانواده بسکتبال رئیس فدراسیون شد. او دردهای بسکتبال را می‌شناسند، سال‌ها رئیس هیات اصفهان بوده و استان‌ها را می‌تواند درک و به آن‌ها رسیدگی کند. بازیکن بوده است و می‌تواند شرایط تیم ملی را درک کند. فکر می‌کنم او طی تجاربی که به دست آورده قطعا کمک حال این رشته خواهد بود، ولی باید همه خانواده بسکتبال به او کمک کنند.

* مشکل بسکتبال خودخواهی است

 او درباره مشکلات موجود در بسکتبال ایران طی چهار سال گذشته نیز توضیح داد: ابتدا باید از زحمات آقای طباطبایی تشکر کنیم، اما من فکر می‌کنم بزرگترین لطمه را ما از خود خواهی خوردیم که این اخلاق یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات برخی افراد در بسکتبال است. اینکه خانواده بسکتبال اشتباهات را بزرگ‌ کنند، با حیثیت جامعه بسکتبال بازی شود و این همه مشکلات رخ دهد خوب نیست. همه نفراتی که خارج از بسکتبال می‌آیند مهمان هستند و چیزی که مهم است وجود احترام و آرامش در بین جامعه بسکتبال است.

پیشکسوت بسکتبال ایران گفت: جا دارد به آقای داوری بگویم که ما خانواده بسکتبال خیلی خوب استقبال می‌کنیم، ولی اگر منافع برخی افراد تامین نشود، افرادی بد بدرقه می‌شویم. امیدوارم ایشان مواظب این موضوع باشد و با تدابیری که می‌اندیشد این تفکر از بسکتبال که یک رشته دانشگاهی است خارج شود. امیدوارم در دوره آقای داوری شاهد این موضوع نباشیم و روز به روز شاهد پیشرفت باشیم.

* طباطبایی مشاوران خوبی نداشت 

ایزدپناه در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین مشکل مدیریتی در دوران طباطبایی چه بود؟ توضیح داد: آقای طباطبایی از دو سه نفر مشورت می‌گرفت که به اعتقاد من اصلا مشاوران خوبی نبودند. ما پیشکسوتان بزرگی در عرصه بسکتبال داریم که اگر داوری از آن‌ها استفاده کند، قطعا بهره کافی خواهد برد. خانواده بسکتبال به آقای داوری احترام می‌گذارد و او واقعا انسان توانمندی است. زمانی که ایشان رئیس هیات اصفهان بودند ما با تیم نوجوانان یک اردو در اصفهان داشتیم که همه پیشکسوتان و مسئولان آن‌جا از عملکرد او راضی بودند. امیدواریم بسکتبال ایران را در کنار پیشکسوتان و مشاوران خوب به سطح بالاتری ببرد.

* با این وضعیت تیم ملی به جام جهانی نمی‌رسد

او درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در دو بازی پنجره دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ مقابل قراقستان و سوریه نیز اظهار کرد: من فکر می‌کنم دو بازی که انجام دادیم شرایط تیم ملی خوب نبود چون تلاطم زیادی در فضای بسکتبال وجود داشت و این موضوع روی بازیکنان تاثیر گذاشته بود. شرایط تیم ملی الان اصلا خوب نیست. بازی‌ها اصلا خوب نبود و این تیم با این شرایط به جام جهانی صعود نمی‌کند. بازیکن آمریکایی قزاق‌ها تاثیر زیادی روی بازی آن‌ها داشت، اما واقعا ما باز هم می‌توانستیم قزاقستان را ببریم چون قزاقستان تیم خیلی مطرحی نیست. بازیکن آمریکایی قزاقستان توپ را خوب می‌چرخاند و نظم خوبی به تیمشان داده بود، اما به جز این موضوع تیم ما مشکلات دیگری هم داشت که باعث این باخت شد. 

* باید فکری به حال پنالتی‌ها کنیم

ایزدپناه درباره مشکلات فنی بازیکنان و تیم ملی نیز گفت: ما باید فکری به حال پنالتی و ریباند روی سبد کنیم. در پنالتی‌ها خیلی ضعیف بودیم و در ریباند روی سبد هم ضعیف کار کردیم، همین کافی بود تا با چهار امتیاز اختلاف ببازیم. با شرایطی که تیم داشت من حتی فکر نمی‌کردم بتوانیم سوریه را ببریم چون از نظر فیزیکی خوب بودند و یک بازیکن آمریکایی خوب هم داشتند. خوشبختانه داورپناه آن بازیکن را خوب کنترل کرد و من هم بعد از بازی به سعید گفتم و از او تشکر کردم که این کار را به خوبی انجام داد وگرنه بازنده بودیم.

* باید به بازیکنان تلنگر زد

او ادامه داد: هدف من و شما از مطرح کردن این موضوعات تلنگر زدن است تا ملی‌پوشان خوب ما بیشتر تمرین کنند. آقای هاشمی دوست خوب من است، هدف من و شما این است که تاثیر کافی  مثبت روی ذهن نفرات تیم گذاشته شود تا بهتر کار کنند. ما باید در ضربان قلب بالا پنالتی را تمرین کنیم. اگر در بازی ضربان بالای ۱۳۰ تا ۱۵۰ است، باید در تمرین هم ضربان را به این حد رسانده و با همان ضربان قلب پنالتی تمرین کنیم.

* از جوانان بیشتر استفاده کنیم

سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره نکات تاکتیکی و فنی تیم ادامه داد: ما ۲۰ درصد کمتر از قزاقستان ریباند کردیم که همین کافی بود تا با ۴ اختلاف ببازیم. قزاقستان ۸۵ درصد پنالتی‌های خود را گل کرد و ما اگر نصف پنالتی‌هایمان را گل می‌کردیم برنده بودیم. در ریباند هم واقعا بد بودیم. نظر کلی من با توجه به تجاربی‌ که داشته‌ام، این است که ما جوانان بسیار خوبی داریم. دخالت نه اما پیشنهاد می‌کنم آقای هاشمی جوانان بیشتری را وارد میدان کنند چون قطعا پشیمان نمی‌شوند. وقتی حدادی و یخچالی هم بیایند در کنار جوانان تیم خوبی خواهم داشت.

* مقابل سوریه بدترین ایران بودیم

برخلاف اختلاف نظر دوستان، از زمان آقای مشحون و حتی در زمان طباطبایی فعالیت‌های خوبی در پایه شد. جوانان به جام‌جهانی رفت و نوجوانان هم شرایط خوبی داشتند، حتی تیم امید هم که لیستشان را از بین تیم‌های نوجوانان ۹۶، ۹۸ و تیمهای بعدی جمع کردیم شرایط خوبی دارد. از تیم نوجوانان سال ۹۶ بنده سینا واحدی و متین آقاجانپور دو بازیکن خوب هستند که الان در تیم ملی کار می‌کنند، می‌شود تعداد را به ۶ نفر هم رساند. این نسل می‌تواند آینده بسکتبال را تامین کند چون سطح فنی و سایز خوبی دارند. امیدوارم آقای داوری شرایطی فراهم کند که بهتر شویم، چون مقابل سوریه یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های ایران را شاهد بودیم. 

* دشمنی‌ها به بسکتبال لطمه می‌زند

او در پاسخ به این سوال که آیا زمان آوردن مربی خارجی برای بسکتبال فرا رسیده است؟ توضیح داد: با تمام احترام قبول ندارم، البته اگر جزو پنج تا ۱۰ مربی برتر جهان را بیاوریم عالی است. به عنوان مثال والیبال ولاسکو را آورد که از بهترین‌های دنیا بود. اگر این کار در بسکتبال شود خوب است، اما اگر درجه دو سه باشد خوب نیست. ما با مربی ایرانی به جام جهانی و المپیک رسیدیم. اگر یکی از پنج مربی برتر جهان را بیاوریم قطعا مفید است. ضمن اینکه از دشمنی و عداوت نمی‌توانیم بهره ببریم و ذهن همه نسبت به جامعه بسکتبال خراب می‌شود. بسکتبال به تلاطم بدی افتاده است، خواهش می‌کنم دوستان با آمدن آقای داوری که تفکرشان یک صدا کردن بسکتبال است، با هم به این ورزش کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.